بیمه کرونای خبرنگاران برقرار می‌شود
کد خبر: 3915636
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
طی دو هفته آینده؛

بیمه کرونای خبرنگاران برقرار می‌شود

ظرف دو هفته آتی، اجرای بیمه کرونای خبرنگاران صورت می‌گیرد و لایحه حمایت از خبرنگاران که کار مشترک دو وزارتخانه کار و ارشاد است، به نقاط مثبتی رسیده است.

به گزارش ایکنا؛ همایون امیرزاده در بخش «باسخنگویان» برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای روز خبرنگار به تجلیل از خانواده شهدای خبرنگار، بازدید از روزنامه جام جم و دیدار با خانواده روح‌الله رجایی و نیز سایر برنامه‌های متنوع وزارتخانه متبوع‌اش اشاره کرد.

وی ادامه داد: صندوق هنر تا دو هفته دیگر بیمه کرونای خبرنگاران را پوشش می‌دهد که همپای مجاهدت‌های صف اول مبارزه با کرونا –مدافعان سلامت- حرکت کرده و لازم بود اقدامی برای اهالی رسانه صورت گیرد.

امیرزاده گفت: ظرف دو هفته آتی اجرای بیمه کرونای خبرنگاران صورت می‌گیرد و لایحه حمایت از خبرنگاران که کار مشترک دو وزارتخانه کار و ارشاد است، به نقاط مثبتی رسیده است.

وی افزود: این لایحه امنیت شغلی خبرنگاران را حفظ کرده و کاری اصولی و ریشه‌ای برای حمایت از این مجموعه خدوم و پرتلاش است.

امیرزاده با اعلام این خبر افزود: سامانه کارا ۶۷ میلیارد تومان به ۴۷۸ بنگاه خبری و رسانه‌ای به مناسبت کرونا پرداخت کرده است و مجموعاً ۴۵۹۹ نفر شاغل را پوشش می‌دهد.

وی همچنین از ارکستر تولیدی این وزارتخانه با شعری از حضرت سعدی و تقدیمی به محضر مدافعان سلامت سخن گفت و افزود: نوای آدمیت نام قطعه‌ای بود که از طرف ارکستر ملی ایران به مدافعان سلامت تقدیم و کاری بسیار فاخر بود.

امیرزاده با بیان این مطلب گفت: ۲۰۰ نفر در تالار وحدت و با رعایت پروتکل‌ها این کار را اجرایی کردند و آهنگساز این کار جناب سهراب کاشف بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موج دوم کرونا سازمان اوقاف مجددا دستور کارگاه تولید ماسک را به امامزاده‌ها اعلام کرد که ۱۰ مرکز صرفا برای کودکان اقدام به تولید ماسک می‌کند.

امیرزاده ادامه داد: روزانه ۵۰۰ ماسک ویژه کودکان در هر یک از بقاع متبرکه تولید شده و این ظرفیت تا ۲۰۰۰ نفر قابل افزایش می‌باشد.

وی در پایان این گفتگوی رادیویی اعلام کرد: به مناسبت درگذشت روح‌الله رجایی، سردبیر روزنامه جام جم–نهاد کتابخانه‌های عمومی- کتابخانه جدیدی را به نام این عزیز در خیابان هنگام نامگذاری کرد.

انتهای پیام
captcha