اوقات فراغت دانش‌آموزان در بحبوحه کرونا / قرآن، برنامه ویژه پایگاه‌های تابستانه است
کد خبر: 3915658
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳

اوقات فراغت دانش‌آموزان در بحبوحه کرونا / قرآن، برنامه ویژه پایگاه‌های تابستانه است

معاون پرورشی، فرهنگی و اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه قرآن به صورت برنامه ویژه در دستور کار پایگاه‌های تابستانه قرار گرفته است،‌ اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در دارالقرآن‌ها به دو شکل مجازی با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های ابلاغی و حضوری در حال برگزاری است.

خبرگزاری ایکنا؛ ترسیم‌کننده نقشه راه برای دستگاه‌ها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، معصومه انصاری، معاون پرورشی، فرهنگی و اجتماعی و عبدالمجید یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، عصر روز گذشته، 19 مرداد ماه به منظور بزرگداشت روز خبرنگار از خبرگزاری ایکنا بازدید کردند.

انصاری با اشاره به اینکه بازتاب تمام اقدامات و خدمات دستگاه‌های اجرایی از سوی خبرنگاران منعکس می‌شود و شرط قبولی این اخبار صحت و صداقت در نوشتار است، اظهار کرد: اخبار داخلی دستگاه‌ها به واسطه داشتن روابط عمومی انعکاس داده می‌شود، اما به دور از نگاه آمارگرایی، پسندیده است تا مردم نیز از خدمات ارائه شده از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف آگاه شوند.

وی به مشکلات جامعه خبری اشاره کرد و افزود: رسالت حرفه‌ای خبرنگاران باعث می‌شود با وجود تمام سختی‌ها در انتقال پیام مسئولان به مردم و بالعکس دغدغه‌مند وارد شده و دین خود را به مردم ادا کنند. تکالیف شغل خبرنگاری سنگین و خبرنگار قرآنی بودن سنگین‌تر است. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند باید با نگاه دقیق‌تر به مشکلات و مباحث بپردازند. بدون تردید توقع و انتظار مردم از خبرگزاری قرآنی بالا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت توجه ایکنا به مباحث کیفی

انصاری لزوم تعامل هرچه بیشتر خبرگزاری‌ها با دستگاه‌ها را خواستار شد و با بیان اینکه فعالیت خبرگزاری‌ها برای مخاطب فرصت آگاهی و مطلع شدن از فعالیت دستگاه‌ها را فراهم می‌کند، در تشریح فعالیت خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: کار در حوزه قرآن بسیار است و انتظار هم می‌رود این خبرگزاری با دقت و حساسیت خاصی به فعالیت بپردازد و ارائه خدمات کیفی را بیشتر از کمیت مدنظر قرار دهد، هر چند ارائه آمار نیز رسالت خود را دارد.

خبرگزاری ایکنا؛ ترسیم‌کننده نقشه راه برای دستگاه‌ها

وی ادامه داد: مطلوب‌ترین شاخصه خدمت در حوزه قرآن آن است که خبر از لحاظ کمی و کیفی جایگاه خود را داشته باشد. پوشش گسترده خبری در کنار حفظ رسالت اصلی خبرنگاری به تأثیرگذار بودن خبر کمک می‌کند. خبرگزاری ایکنا باید در حوزه کودکان و نوجوان ورود جدی‌تری داشته باشد تا بتواند این قشر از جامعه را به خوبی هدایت و تغذیه روحی و فکری کند.

انصاری پیگیر بودن خبرگزاری ایکنا در خصوص مباحث مختلف را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: فعالیت‌ها نباید تنها بدین جا ختم شود، هرچند انعکاس اخبار دستگاه‌ها در قالب پوششی و تولیدی در برنامه کاری خبرگزاری وجود دارد، اما مجموعه خبرگزاری ایکنا باید دقت داشته باشد پیگیری بیشتری برای رفع دغدغه جامعه قرآنی داشته باشد و جامعه قرآنی نیز باید این مجموعه را از خود دانسته و همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: خبرگزاری ایکنا قادر است بازتاب اقدامات قرآنی صورت گرفته را به سمع و نظر مسئولان و متولیان امر قرآن رسانده و ترسیم‌کننده نقشه راه در جهت تکمیل شدن فرایند کاری دستگاه‌ها باشد. برای تحقق این مهم نیاز است بازخوردها برای پرهیز از عملکرد یک طرفه گرفته شود و این خبرگزاری می‌تواند در شناساندن نیاز مخاطب به ما کمک کند.

انصاری بیان کرد: برای بهتر کار کردن باید گوش شنوای بهتر و چشم بینای تیزبین‌تری داشته باشیم تا در فضایی کاملاً صمیمی خدمات را ارائه دهیم. برای عملکرد بهتر نباید نگران بازخوردها بود؛ چراکه برای موفقیت بیشتر در فضایی یک‌دل باید نقاط ضعف را شناسایی و رفع کرد تا مدل کاری ارتقا، بهره‌وری و تأثیرگذاری افزایش یابد. رمز موفقیت این است که یکدیگر را از خود بدانیم، به طور مثال ایکنا اداره قرآن، عترت و نماز را از خود دانسته و این اداره نیز ایکنا را بازوی توانمند فعالیت‌های خود تلقی کند.

معرفی دانش‌آموزان نخبه از سوی ایکنا

وی معرفی چهره‌های قرآنی دانش‌آموزان نخبه از سوی خبرگزاری ایکنا را خواستار شد و افزود: درصد بسیار بالایی از مفاخر ایران زمین به استان مرکزی اختصاص دارد؛ چه بسا اگر این افراد زودتر معرفی می‌شدند موفق‌تر می‌شدند. نخبگان قرآنی بسیاری در استان هستند که شناسایی به موقع آنان در سرنوشتشان مؤثر خواهد بود. انجام مصاحبه با خانواده دانش‌آموزان قرآنی علاوه بر افزایش اشتیاق بین دانش‌آموزان میل خانواده‌های دیگر به حوزه قرآن را نیز فراهم می‌کند. این معرفی می‌تواند از طریق فضای مجازی و ویدئوکنفرانس برگزار شود. خوشبختانه مجموعه ایکنا استان این ظرفیت را دارد تا به وحدت و همگرایی و هم‌افزایی هرچه بشتر جامعه قرآنی و پرهیز از تشتت کمک کند.

انصاری در ادامه از شروع مسابقات قرآن هم خبر داد و افزود: از یک‌شنبه، 12 مرداد ماه مرحله کشوری مسابقات قرآن آغاز و به مدت دو هفته ادامه دارد. دبیرخانه این مسابقات در مشهد مقدس مستقر است و به صورت آنلاین در حال برگزاری است، حتی دانش‌آموزان با صلاحدید مسئولان استان می‌توانند در منزل باشند و با رقبا مسابقه دهند. خوشبختانه استان مرکزی اولین استانی بود که مسابقات خود را از طریق برخط بدون حضور متسابق برگزار کرد.

وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی تابستان نیز اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در دارالقرآن‌ها به دو صورت مجازی با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های ابلاغی و به صورت حضوری در حال برگزاری است. آمادگی ایجاد شده در فضای مجازی «شاد» باعث شده تا دانش‌آموزان از کلاس‌ها بهره‌وری کامل را داشته باشند. قرآن به صورت برنامه ویژه در دستور کار پایگاه‌های تابستانه است. در فضای مجازی شاد دانش‌آموزان با کد ملی احراز هویت شدند و با توافق صورت گرفته بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات تعرفه‌ها با قیمت مناسب در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد این توافقات به سمت رایگان تعرفه‌هاست تا بار مالی سنگینی برای خانواده‌ها نداشته باشد.

خبرگزاری ایکنا؛ ترسیم‌کننده نقشه راه برای دستگاه‌ها

عبدالمجید یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، نیز از همکاری خبرگزاری ایکنا و پیگیری مباحث قرآنی از سوی این مجموعه تشکر کرد و افزود: این خبرگزاری اگر صحت موضوعی برایش روشن شود با جدیت و تعصب آن را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آمادگی خود را برای هرگونه فعالیت با خبرگزاری ایکنا مبتنی بر معرفی چهره‌های قرآنی شاخص اعلام می‌کند و امیدست با معرفی این افراد انگیزه‌ای برای دیگر دانش‌آموزان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha