«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا» هدف اصلی خبرنگاران باشد
کد خبر: 3915891
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا» هدف اصلی خبرنگاران باشد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه هدف خبرنگاران «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» باشد، اظهار کرد: امروز بصیرت مردم در حوزه‌های مختلف بالاست، اما به دنبال اخبار مورد اعتماد هستند تا به آرامش برسند.

«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛ هدف اصلی خبرنگاران

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی، احمد شهرجردی، معاون روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سپاه استان، احسان ربیعی، رئیس بسیج رسانه استان و جعفری، مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه اراک، روز گذشته، 20 مرداد ماه به منظور بزرگداشت روز خبرنگار از خبرگزاری ایکنا استان مرکزی بازدید کردند.

حجت‌الاسلام عبدی از مجموعه خبری ایکنا به جهت انعکاس مطلوب اخبار سپاه تقدیر کرد و با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهید صارمی، شهید خبرنگار بیان کرد: با این شهید رفاقت داشتم و اخلاق نیکو، عمل به دستورات الهی و امام راحل از جمله شاخصه‌های رفتاری و عملی این شهید والامقام است.

وی اظهار کرد: بازدید از خبرگزاری‌ها نباید تنها به روز خبرنگار خلاصه شود و این دیدارها باید در طول سال صورت پذیرد، اما متأسفانه مشغله کاری فرصت دیدار نمی‌دهد و تنها به روز خبرنگار محدود می‌شود. عدم حضور در خبرگزاری به این معنا نیست که بین خبرنگار و دستگاه‌ها فاصله ایجاد شود، مسئولان در همه حال پاسخگویی به مطالبات این قشر از جامعه که دغدغه رفع گرفتاری از مردم را دارند وظیفه خود دانسته و پذیرای آنان خواهیم بود.

عبدی خبرنگاران را آشکارکنندگان واقعیت پنهان جامعه توصیف و بیان کرد: در طول هشت سال دوران دفاع مقدس از نزدیک شاهد فعالیت خبرنگاران و عکاسان برای تهیه خبر جنگ و شکار لحظه‌های ناب دفاعی نابرابر در مقابل دشمنی تا بُن دندان مسلح بودم، آنان برای تهیه خبر و عکس تلاش بسیار دارند و از هیچ خطری ترس نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه مانایی غدیر را مدیون خبرنگاران هستیم، تصریح کرد: گرچه واقعه غدیر از لسان بزرگان دینی نسل به نسل منتقل شد، اما وجود نویسندگان و تاریخ‌نویسان که به نوعی خبرنگاران آن دوران بودند سینه به سینه به ما منتقل شده است و امروز وظیفه شما خبرنگاران به ویژه خبرگزاری ایکنا این است تا در انتقال مفهوم غدیر و عاشورا کوشاتر از قبل عمل کرده و تنها به انجام چند مصاحبه اکتفا نکنید.

«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛ هدف اصلی خبرنگاران
عبدی با اشاره به اینکه خروج نوجوانان و جوانان از خط مشی مبانی اعتقادی هدف اصلی دشمن است، ادامه داد: تحریف و تحریم دو فتنه دشمن است که برای ضربه به آموزه‌های دینی از آن استفاده می‌کند و خوشبختانه خبرگزاری‌هایی همچون ایکنا می‌تواند تمام قد در برابر توطئه آنان بایستد، اما باید دقت کرد یک دست صدا ندارد و شایسته نیست تمام تکالیف به یک خبرگزاری و یا دستگاه خاص محول شود، برای ساختن تمدن نوین اسلامی در سطح جهانی همه وظیفه خدمت داریم.

وی افزود: درخشش انقلاب اسلامی مدیون تبلیغات گسترده دستگاه‌های موفق نظام، مخابره اخبار مطلوب و دقیق از سوی خبرنگاران است. خبرنگاران در سطوح مختلف در خط مقدم تبلیغ اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند و خبرگزاری ایکنا تاکنون در این حوزه موفق عمل کرده است.

اهتزاز پرچم نظام اسلامی

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به اینکه خبرنگاران به نفع حکومت اسلامی، ولایت‌فقیه و شهدا در افزایش بار اطلاعاتی مردم و روشنگری آنان نسبت به مسائل روز و فتنه دشمن نقش به سزایی را ایفا می‌کنند، بیان کرد: پیوند سپاه با خبرگزاری‌های مختلف عمیق است و همه در یک سو و برای هدف مشترک که به اهتزاز درآمدن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان است گام بر‌می‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان ادامه داد: خبرنگاران فعال در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و قرآنی دارای رسالت مشخص هستند و می‌توانند از مواضع نظام و اسلام دفاع کرده و تهدیدهای دشمنان را به خودشان بازگردانند. اصحاب رسانه در رشته‌های مختلف خبری، عکاسی، تصویربرداری و فیلم‌سازی جریان‌ساز هستند و گاه از مطلبی کم اهمیت جریانی مهم و در راستای دفاع از حریم ولایت خلق می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که قرار نیست خبرنگاران با آبروی افراد بازی کنند، اظهار کرد: حفاظت از آبروی مؤمن واجب است و قصد اصلی از شناسایی افراد خاطی اصلاح و هدایت است، مگر فسادی بزرگ در میان باشد که منافع ملی و بیت‌المال را به خطر اندازد. هدف خبرنگاران «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» است و هیچ‌گاه نباید از موضع خود افول کنند. امروز بصیرت مردم در حوزه‌های مختلف بالاست، اما به دنبال اخبار مورد اعتماد هستند تا به آرامش برسند. امروز امید بخشی یکی از مسائل مهم است و باید آینده را برای مردم روشن ترسیم کرد.

روند مثبت فعالیت خبرگزاری ایکنا

حجت‌الاسلام عبدی روند فعالیت خبری خبرگزاری ایکنا در استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این خبرگزاری در زمینه‌های مختلف همچون معارفی، فرهنگی و اجتماعی فعال است و نقطه قوت این مجموعه در انعکاس اخبار قرآنی خلاصه می‌شود و خوشبختانه این رسانه با برگزاری نشست‌ها و تهیه گزارش توانسته موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا به همه عرصه‌ها به ویژه مباحث فرهنگی و اعتقادی ضربه زده است. جلسات و محافل قرآن در چند ماه اخیر به منظور مهار این ویروس تعطیل است. وظیفه است در هر برهه زمانی و با وجود هر نوع بیماری و مشکلی از مؤلفه‌های قدرت مباحث اعتقادی (اهل‌بیت) و قرآنی دست برنداریم؛ ازاین رو می‌طلبد محافل و مجالس قرآن با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی، فردی و اجتماعی برگزار شود.

«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛ هدف اصلی خبرنگاران

همچنین احمد شهرجردی، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه روح‌الله استان مرکزی،‌ در این بازدید اظهار کرد: سعی سپاه در برقراری ارتباط سازنده با خبرگزاری‌هاست. خبرگزاری‌ها بازوی توانمند سپاه هستند و قادرند ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کنند. سپاه در حوزه‌های مختلف همچون محرومیت‌زدایی، عمران، رفع مشکلات نیازمندان ورود جدی دارد و خبرگزاری‌ها دوشادش سپاه این اقدامات را جهت شفاف‌سازی انعکاس داده است.

وی بیان کرد: نهاد انقلابی سپاه خدمت‌رسانی را برای رضای خدا، رهبری، شهدا و مردم انجام داده و هیچ چشم‌داشتی ندارد. خبرگزاری ایکنا در تعاملی قوی با سپاه اخبار امین این مجموعه بوده و اخبار را صحیح منتقل می‌کند. پرداختن به امور قرآنی بخشی از برنامه‌های سپاه است که به صورت درون مجموعه‌ای برگزار می‌شود که می‌توان گزارش فعالیت‌های سه ماهه این حوزه را در اختیار ایکنا قرار داد.

انتهای پیام
captcha