خادم‌یاری فرهنگ؛ وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3916108
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱

خادم‌یاری فرهنگ؛ وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: اعتقاد داریم وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات خادم‌یاری حوزه فرهنگ است و در این راستا به اندازه توان برای اعتلای فرهنگ و خدمتگزاری آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی عصر روز گذشته، 21 مرداد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: ویژگی‌های ممتاز و برجسته فرهنگی استان مرکزی، سطح توقعات را از متولیان امر فرهنگ این استان بالا برده است. امروز کشور دوره پیچیده‌ای از لحاظ نبرد فرهنگی با دشمن را سپری می‌کند و تهاجمات شیطانی آنان بیش از پیش کشور را مورد هجمه قرار داده است.

وی در تشریح وضعیت فرهنگی کشور، بیان کرد: موفقیت‌های فرهنگی کشور با وجود تهاجم‌های دشمن در حوزه‌های مختلف نوعی اعجاز است. مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره فرمودند که اگرچه هنوز خرمشهرهای بسیاری پیش‌روست، اما دشمنان هرگز نمی‌پذیرند جمهوری اسلامی در نبرد فرهنگی با آنان به موفقیت‌هایی دست یافته است و نقشه شوم آنان را نافرجام باقی گذارد که این امر دلالت بر عدم تحلیل درست ذهن این دشمنان و ناتوانی آنها در بررسی وقایع دارد.

این مقام مسئول تشریح کرد: یکی از فتوحاتی که نشان می‌دهد در حال غلبه بر دشمنان هستیم، رویش جوانانی همچون شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم است که دستگاه تبلیغاتی دشمن را دچار آشفتگی و سردرگمی کرده است. اگر مسائل اقتصادی با تبلیغات حل می‌شوند نباید لحظه‌ای درنگ کرد و لازم است ظرفیت صنعتی استان در تحقق شعار سال مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قمی اضافه کرد: دشمن در اوایل دهه هفتاد سعی داشت با اقدامات و تبلیغات رسانه‌ای ریشه فرهنگی نظام اسلامی ایران را بخشکاند، اما خوشبختانه با وجود جوانانی حماسه ساز و شجاع اقدامات دشمن در آن زمان به جایی نرسید. دستگاه تحلیلی دشمن قادر نیست موفقیت‌های کسب شده ایران در حوزه فرهنگی را بپذیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه رخنه و نفوذ دشمن در حوزه فرهنگ را نباید نادیده گرفت، تأکید کرد: کمبودها و اشکالات حوزه فرهنگی در نبرد با دشمن باید رفع شود. اهالی فرهنگ و هنر بیشتر از سایر دستگاه‌ها به خودشان سخت بگیرند و شرایط سخت و پیچیده مبارزه فرهنگی را با اراده‌های قوی و با اصول صحیح در صحنه مبارزه فرهنگی با دشمن دنبال کنند که تنها در این صورت می‌توان به فتوحات فرهنگی بزرگی در برابر دشمن دست یافت.

به‌گفته حجت‌الاسلام قمی سازمان تبلیغات امروز در دوره تحول به سر می‌برد و در این راستا برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای اتفاقات اثرگذارتر پیش‌بینی کرده است. اعتقاد داریم وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات خادم یاری حوزه فرهنگ است و در این راستا به اندازه توان برای اعتلای فرهنگ و خدمتگزاری آمادگی کامل دارد.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات اسلامی باید بیش از پیش گره‌گشای کار و زندگی مردم باشد، ادامه داد: رفع مسائل و مشکلات مردم به کمک مسئولان و متولیان فرهنگی کشور قدرت اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را افزایش می‌دهد. استان مرکزی در حوزه فرهنگ حاصل‌خیز است و در کنار مشاهیر بسیار خود، امام راحل (ره) را در دامان خود تربیت کرده است و به واسطه پیشینه درخشان باید طلایه دار اقدامات فرهنگی در سطح کشور باشد.

ضرورت علاج آرایش غیرهوشمند دستگاه‌های فرهنگی

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام قمی در ادامه سفر خود به اراک با حضور در جمع نخبگان فرهنگی این شهرستان به سؤالات آنان در خصوص مشکلات حوزه فرهنگ اینگونه پاسخ داد: مرکز رصد مؤثر در حوزه فرهنگ به تازگی در کشور تأسیس شده است و سعی داریم در این مرکز واقعیت‌های عینی حوزه‌های فرهنگی کشور را رصد و شناسایی کرده تا نوجوانان، جوانان و درمجموع خانواده‌ها را از تهاجم فرهنگی دشمن در امان نگه داریم.

خادم‌یاری فرهنگ؛ وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی / سازمان در دوره تحول به سر می‌برد

وی تصریح کرد: رصد حوزه‌های فرهنگی اگر به دست متخصصین مربوطه انجام شود، بخش بسیاری از اهداف محقق می‌شود و اگر بدانیم دشمن بیشتر در چه حوزه‌هایی قصد آسیب رساندن دارد بهتر می‌توانیم با تهاجم‌های فرهنگی مقابله کنیم.

قمی ادامه داد: در حال حاضر انسجام و وحدت مطلوب بین نیروهای فرهنگی کشور وجود ندارد، و متأسفانه این خلل در بین دستگاه‌های حاکمیتی کشور هم وجود دارد که در این راستا سعی داریم به عنوان یک راهبرد اساسی بین دستگاه‌های حاکمیتی و نیروهای فرهنگی نسبت و انسجام لازم را برقرار کنیم. معتقد بودیم در گام اول این مهم بین دستگاه‌های فرهنگی و انقلابی کشور از جمله بسیج و سپاه محقق شود که خوشبختانه تهمیدات لازم هم برای این کار انجام شده است و امیدست منتج به نتیجه مطلوب باشد و اثرات آن را در آینده شاهد باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات صورت گرفته بین دستگاه‌های حاکمیتی اشاره و اظهار کرد: این سازمان در راستای هم افزایی و افزایش تعاملات فرهنگی میان دستگاه‌های حاکمیتی اقداماتی انجام داده است. همچنین تدوین بانک اطلاعاتی فرهنگی کشور در سازمان تبلیغات اسلامی شروع شده است و متاسفانه باید بگوییم که آشفتگی دستگاه‌های فرهنگی، بسیاری از موضوعات مهم فرهنگی کشور را روی زمین باقی گذاشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه هم اکنون مسجد در سطح کشور متولی خاصی ندارد، گفت: متاسفانه ردیف بودجه بخش‌های ستاد اقامه نماز و مساجد کشور به حدی نیست که بتوانند از پس مخارج خود بربیایند و در همین زمینه ما حاضریم تمام اختیارات لازم را به کسی که می تواند متولی مساجد کشور شود بسپاریم و بودجه و امکانات آن را هم به تناسب تهیه کرده و پاسخگوی اقدامات انجام شده نیز باشیم، اما آشفتگی و تشتت وضعیت نامناسبی را در حوزه فرهنگ و قرآن ایجاد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱ دستگاه کشور بودجه بگیر ساحت قرآن هستند، اما متاسفانه آن چه هم اکنون در حال رقم خوردن است اعتلای قرآن نیست و دلیل همه کمی بودجه است و به اعتقاد ما این آرایش غیر هوشمند در بین دستگاه‌های فرهنگی کشور باید علاج شود و بخشی از این اقدامات برعهده بنده است که برش استانی ندارد و لازم است در سطح ملی و فرادستگاهی دنبال شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: این سازمان پرداختن بیش از پیش به معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نقاط محروم و حاشیه‌نشین شهرها را در دست اقدام دارد و با وجود اینکه از لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه هستیم، اما از متولیان امر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کنیم. قطعا افرادی که در این شرایط فعالیت دارند به مثابه فردی است که در خط مقدم فرهنگی کشور نبرد می‌کند.

یادآور می‌شود؛ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان مرکزی از خدمات حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور تقدیر و حجت‌الاسلام مهدی عباسی به سمت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی معارفه شد.

انتهای پیام
captcha