حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودک، لکه ننگی بر پیشانی سازمان ملل است
کد خبر: 3916216
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
نخست‌وزیر یمن:

حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودک، لکه ننگی بر پیشانی سازمان ملل است

نخست‌وزیر یمن ضمن اعتراض نسبت به حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودک، این اقدام را لکه ننگی بر پیشانی سازمان ملل و جامعه بین‌المللی دانست.  

به گزارش ایکنا به نقل از «سبأ نت»؛ «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر یمن، روز سه‌شنبه، 21 مردادماه، در دیدار با «لیز گراندی» نماینده سازمان ملل در یمن و هماهنگ کننده امور بشر دوستانه، تأکید کرد: اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان لکه ننگی بر پیشانی این سازمان و جامعه بین‌المللی و چراغ سبزی برای متجاوزان است تا جنایات هر روزه خود علیه کودکان و زنان یمنی را تداوم بخشند.
 
دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مرتبط با مسائل معیشتی مردم یمن و در رأس آن، ادامه تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به یمن و توقیف نفتکش یمنی «صافر» که حاوی حدود یک و نیم میلیون تن مشتقات نفتی است، بدون توجه به قوانین بین‌المللی و حقوق بشری، بحث و گفت‌وگو کردند.
 
نخست‌وزیر یمن تأکید کرد: در صورت ادامه توقیف نفتکش «صافر»، هرگونه نشت از آن منجر به فاجعه زیست محیطی در سواحل یمن می‌شود و دریای سرخ را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بر این اساس تلاش‌های بی‌وقفه دولت نجات ملی یمن برای حل این مشکل ادامه دارد، با وجود این که طرف مقابل در رفع توقیف این نفتکش موانعی ایجاد می‌کند.
 
یادآور می‌شود، ائتلاف متجاوز سعودی بیش از 18 نفتکش از جمله نفتکش صافر را در سواحل یمن توقیف کرده و اجازه تخلیه محموله آنها که برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور ضروری است، جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام
captcha