ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع کمبودها
کد خبر: 3916341
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع کمبودها

استاندار مرکزی گفت: به جهت عملکرد درخشان اردوهای جهادی در طرح هجرت نیازمند این هستیم که اقدامات انجام شده بازتاب داشته باشند تا بتوانیم نقاط ضعف موجود را بهتر شناسایی و رفع کنیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی عصر روز گذشته، 22 مرداد در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکل اینترنت برخی از دانش‌آموزان، بیان کرد:  با توجه به شرایط کرونایی کشور و بازگشایی مدارس برای شروع سال تحصیلی پیشرو از ۱۵ شهریورماه باید مشکلات اینترنت برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از شبکه‌های مختلف تحصیلی برطرف شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی چهار سال پیاپی جزو استان‌های برتر در حوزه سوادآموزی بوده و امیدست بتوان همین وضعیت را تا سال‌های متمادی حفظ کرد، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا ۱۵ شهریور ماه تمامی شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت سفید قرار گیرند. بهره‌برداری از پروژه‌هایی که تا اول مهر تکمیل می‌شوند نیز با فرض بر سفید و یا زرد بودن شرایط باید مورد توجه باشد.

آقازاده اضافه کرد: حمایت از پروژه مهر لازم است و تا آغاز سال تحصیلی جدید باید این پروژه مورد توجه جدی قرار گیرد. سال گذشته ۳۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص داده شد که امسال به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین سهم مدارس دولتی استان مرکزی از قبولی‌های کنکور مطلوب نیست که بهبود این وضعیت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش، اما مقداری از معیار اصلی منحرف هستیم که باید این انحراف در جلسات کارشناسی بررسی و برطرف شود، به ظرفیت‌های اردوی جهادی در استان پرداخت و گفت: اردوهای جهادی یک ظرفیت بسیار مؤثر برای خود سازی و تربیت نیروی جهادی است. به جهت عملکرد درخشان اردوهای جهادی در طرح هجرت نیازمند این هستیم که اقدامات انجام شده بازتاب داشته باشند تا بتوانیم نقاط ضعف و خلأهای موجود را بهتر شناسایی و رفع کنیم.

آگاه سازی و اقناع خانواده مهمترین مسأله برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از والدین خواستار اعتماد به هدایت تحصیلی شد و اظهار کرد: شناسایی استعدادها و هدایت استعدادها همواره مورد توجه است و تمام مؤلفه‌های هوش دانش‌آموزان از سوی معلمان بر اساس مشاهدات بررسی شده و جای نگرانی برای والدین نیست.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل کنند که این برنامه در سال تحصیلی جدید ۴۲ درصد پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، ۳۵ درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند که این آمار در استان مرکزی ۴۰ درصد است.

وی در خصوص دستورالعمل بازگشایی مدارس بیان کرد: به دلیل شرایط ایجاد شده بواسطه کرونا، در سال تحصیلی جدید دو شعار ارتقای سطح بهداشت مدارس و توسعه آموزش‌های الکترونیک برای بازگشایی مدارس تدوین شده که در همین راستا در سال تحصیلی جدید کارگروه بهداشت و تندرستی به کارگروه‌های مهر اضافه شده است.

فولادوند با اشاره به اینکه وضعیت بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت کرونا برای سال تحصیلی اعلام خواهد شد، ادامه داد: کلاس‌ها در شهرهای سفید به شکل حضوری، در شهرهای زرد به صورت معلم محور و به صورت حضوری با نصف ظرفیت کلاس و در شرایط قرمز از طریق آموزش‌ها تلویزیونی، شبکه شاد و برنامه‌های آموزش مجازی انجام می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته، حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان مرکزی به شبکه شاد دسترسی نداشتند که بر همین اساس تولید محتوای الکترونیک برای این دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت، همچنین قرار است سامانه «شاد» به «شاد پلاس» ارتقا پیدا کند. همچنین تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۸۴ دانش‌آموز پایه ابتدایی، ۵۷ هزار و ۳۲۱دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۴۱ هزار و ۲۵۲دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم در این استان در سامانه دانش آموزی ثبت‌نام کرده‌اند. افراد باقی مانده اغلب از استعدادهای درخشان هستند که به دلیل وجود مشکلات کشوری از آزمون‌های خود عقب ماندند و پیگیری مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان گفت: کنکور هدف آموزش و پرورش نیست، بلکه سند تحول، سند بالا دستی هدف این دستگاه است و کنکور علاوه بر اینکه هدف نیست، آسیب‌های جدی به اهداف اصلی این سازمان نیز وارد کرده است. استفاده و تعامل دانش‌آموزان با دانشگاه، برای شناخت استعدادها و در نهایت، هدایت تحصیلی نیازمند کارشناسی است. آگاه سازی و اقناع خانواده مهمترین مسأله‌ای که برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha