اعلام آمادگی 3 هزار پزشک داوطلب برای خدمت در بیمارستان‌های کرونایی
کد خبر: 3916455
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
محمدرضا ظفرقندی خبر داد؛

اعلام آمادگی 3 هزار پزشک داوطلب برای خدمت در بیمارستان‌های کرونایی

رئیس سازمان نظام پزشکی، با اشاره به اعلام آمادگی سه هزار پزشک داوطلب برای خدمت در بیمارستان‌های کرونایی، رشته‌های پزشکی که در آنها کمبود وجود دارد را اعلام کرد.

اعلام آمادگی 3 هزار پزشک داوطلب برای خدمت در بیمارستان‌های کرونا/ رشته‌هایی که کمبود دارندمحمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فراخوان این سازمان مبنی بر درخواست همکاری از پزشکان داوطلب برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: در پی این فراخوان حدود سه هزار نفر در رشته‌های مختلف پزشکی به این فراخوان پاسخ مثبت دادند.

وی افزود: طی نامه‌ای، این افراد را به معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی کردیم تا در هر شهر یا استانی که کمبود پزشک وجود دارد بتوان از این افراد استفاده کرد.

ظفرقندی بیان کرد: بیشترین کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌ها در رشته‌های عفونی، داخلی ریه، بیهوشی و آی‌سی‌یو است که با انجمن‌های علمی آن‌ها برای رفع این کمبود‌ها جلساتی برگزار شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: کمبودی نیز در میان متخصصان رادیولوژی وجود دارد که انجمن‌های آن‌ها نیز جلسه‌ای برگزار و قرار شد این مشکل را از طریق سیستم پکس حل شود. در این روش متخصص رادیولوژی در دفتر خود حضور داشته و تکنیسین رادیولوژی، عکس یا سی‌تی‌اسکن مربوطه را از طریق سیستم پکس برای او ارسال می‌کند تا متخصص نظر خود را در این رابطه اعلام کند.

 وی یادآور شد: برخی از متخصصان که رشته‌های تخصصی آنها ارتباطی با کرونا ندارد نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا به عنوان پزشک عمومی در این بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند.
انتهای پیام
captcha