کتاب «زن، افتاء و مرجعیت» نقد و بررسی می‌شود
کد خبر: 3916483
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

کتاب «زن، افتاء و مرجعیت» نقد و بررسی می‌شود

جلسه نقد کتاب «زنان، افتاء و مرجعیت» با حضور حجت‌الاسلام فرج‌الله هدایت‌نیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت‌الاسلام سجادی‌امین، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده، برگزار می‌شود.

کتاب «زن،افتاء و مرجعیت» نقد می‌شودبه گزارش ایکنا، جلسه نقد کتاب «زنان، افتاء و مرجعیت» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سجادی‌امین، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده برگزار می‌شود.
 
در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین فرج‌الله هدایت‌نیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مقام ناقد حضور دارند.
 
این نشست علمی روز چهارشنبه، 29 مردادماه، ساعت 10 الی 12 در قم، بلوار الغدیر، کوچه 10، پلاک 5، پژوهشکده زن و خانواده، طبقه دوم، سالن نشست‌ها برگزار خواهد شد.
 
این کتاب در سال 1398 در موضوع: فتوا، نقد، تفسیر و فقه زنان؛ به قلم مهدی سجادی امین؛ توسط انتشارات دفتر مطالعات تحقیقات زنان در 600 نسخه به چاپ رسیده است. تعداد صفحات این کتاب 272 صفحه است.
 
در این کتاب به مباحثی چون؛ معنای اجتهاد در لغت و اصطلاح، تفاوت اجتهاد و افتاء، تفاوت افتاء و قضاوت، اصل عدم ولایت شخص بر دیگران، اقسام ولایت، رابطۀ ولایت و محجوریت، آرای فقها در مسئلۀ حجیت فتوای زن، قاعدۀ اولیه در تقلید از زن و مناصب ولایی او، ادلۀ قائلان به حجت نبودن فتوای زن، ادلۀ قائلان به حجیت فتوای زن و حجیت فتوای زن برای زنان پرداخته شده است.
 
لینک حضور مجازی(آنلاین) در جلسه نقد کتاب هم به نشانی http://live.mou.ir/wrc:paperclip در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
انتهای پیام
captcha