کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» رونمایی می‌شود
کد خبر: 3916637
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» رونمایی می‌شود

کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» اثر حجت‌الاسلام اکبرنژاد سه‌شنبه، ۲۸ مردادماه، در سالن اجتماعات مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی قم رونمایی می‌شود.

کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبرنژاد در کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» ابتدا کار خود را بر پایه ماهیت‌شناسی عزاداری و مناشی آن شروع و بحثی درباره چرایی عزاداری برای بزرگان دینی ارائه می‌کند.

وی در ادامه روایات مربوط به زیارت اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) از منظر دقیق فقهی مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به مسئله وجوب زیارت امام حسین(ع) از نگاه فقهی می‌پردازد.

بنابر این گزارش، در این کتاب ضمن کنکاش در احکام فقهی مرثیه‌سرایی و عزاداری و اسلوب‌های آن، بحثی مبسوط درباره انحرافات و شبهاتی که درباره عزاداری ائمه(ع) ایجاد شده انجامم می‌شود. نویسنده در این بخش پایانی تمامی ادله و ارتکازات غلط ظهور یافته در این زمینه را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

یادآور می‌شود، آیین رونمایی از کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)»، سه‌شنبه، ۲۸ مرداد، از  ساعت ۱۱ صبح در قم به آدرس خیابان صفاییه، کوچه ۳۳، پلاک ۳۱، سالن اجتماعات مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha