روحانیون بلندگوی دین هستند / اگر بلندگو خراب شد، به حساب دین نگذاریم
کد خبر: 3916715
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

روحانیون بلندگوی دین هستند / اگر بلندگو خراب شد، به حساب دین نگذاریم

استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «روبه‌راه» شبکه قرآن و معارف سیما گفت: یکی از مظلوم‌ترین اقشار در جامعه، جامعه روحانیت ما است. روحانیون ما زندگی بسیار معمولی دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام سیدمهدی حائری‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه میهمان برنامه «رو به راه» شبکه قرآن و معارف سیما، گفت: یکی از مظلوم‌ترین اقشار در جامعه، جامعه روحانیت ما است. ایشان زندگی بسیار معمولی دارند. مردم در منطقه‌ خود ببینند امام جماعت‌ها، قبل و بعد از انقلاب همان خانه و زندگی را دارند. طلبه‌هایی داریم که با عسرت زندگی می‌کنند و به خاطر عملکرد برخی از آقایان چون مردم دستشان به آن‌ها نمی‌رسد، ما باید پاسخگو باشیم. چقدر خوب است اگر آدم اشتباه می‌کند، بگوید اشتباه کردیم.

حائری‌زاده افزود: یادمان باشد که ما دین نیستیم. ما بلندگوی دین هستیم. ما اسلام نیستیم، بلندگوی اسلام هستیم. ممکن است بلندگو هم خراب شود. پس اگر چیزی از من دیدند، به پای دین نگذارند. ما قرار است حرف خدا و پیغمبر(ص) را به دیگران ابلاغ کنیم. ما صدارسان فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)هستیم. هیچ کدام از ما دین نیستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما هرچه داریم، از برکت شهدا است. آنها نه برای قهرمان ملی شدن رفتند و نه برای پول و اسم و رسم رفتند. بلکه برای دفاع از دین و کیان رفتند. من روضه‌خوان هستم. روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) بالاترین منصب است. من چیزی بلد نیستم، اما اگر چیزی هم بلد هستم، از لطف و عنایت خودشان است. اینکه عمامه پیامبر(ص) را سرمان گذاشتیم، خیلی برایمان محدودیت می‌‎آورد. دائم به خودت می‌گویی مراقب باش. اگر مردم ببینند و نظرشان برگردد. آن وقت هم باید چوبش را بخوری و هم آن طرف پاسخگو باشی. به هرحال هرچه که فکر می‌کنم، وقتی حرف با عمل یکی باشد، نتیجه می‌دهد، اما اگر غیر از این باشد، مردم فاصله می‌گیرند. یعنی خدا محبتت را از دل مردم خارج می‌کند. وقتی درجه دست خدا باشد، خدا محبت را می‌گیرد. گاهی برخی حرف که می‌زنند مثل نم نم باران در سرزمین دل‌های مردم می‌نشیند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجالس برگزار شود. بچه هیئتی‌ها و متدینان خوب رعایت کردند و امتحانشان را خوب پس دادند. حضرت آقا فرمودند باید تابع ستاد ملی کرونا باشیم. دستورالعمل‌های بهداشتی را باید رعایت کرد، ولی دلمان سوخته است. مسجدی را در سمت صادقیه که امام جماعتش می‌گفت مردم یک میلیارد در این شرایط اقتصادی به کرونا کمک کردند. اگر مردم خروجی کار را ببینند، تشویق می‌شوند.

برنامه «رو به راه» به تهیه‌کنندگی و اجرای مهیار عبداللهی کاری از گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما است که در سی قسمت، شب‌های جمعه ساعت 24 تقدیم ارادتمندان به ساحت اهل بیت(ع) می‌شود.

انتهای پیام
captcha