اقامه نماز ظهر عاشورا در مناطق شهری و روستایی استان مرکزی
کد خبر: 3919785
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳

اقامه نماز ظهر عاشورا در مناطق شهری و روستایی استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مکان مناسب جهت اقامه نماز ظهر عاشورا با هماهنگی صورت گرفته با امام جمعه، فرماندار، شورای هیئت‌های مذهبی و نماینده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی استان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا، از همراهی هیئت‌های مذهبی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشکر کرد و گفت: بازدیدهای صورت گرفته از فعالیت هیئات مذهبی نشان از یکپارچه بودن آنان دارد و خوشبختانه بررسی‌ها گزارش می‌دهد بیش از 90 درصد هیئت‌های مذهبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ماهیت سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگی بوده و منطبق با همین دیدگاه برنامه‌ریزی می‌کند، اظهار کرد: باید با همکاری هیئت‌های مذهبی برای بهبود وضعیت فرهنگی جامعه تلاش کرد، اگر روحانیت، هیئت‌های مذهبی و مؤسسات و دارالقرآن‌ها با اتحاد و همدلی پای کار باشند، فرهنگ‌سازی خوبی در این حوزه صورت خواهد گرفت.

عباسی ادامه داد: پیرو دستورالعمل ابلاغی کارگروه عزاداری وزارت کشور در روز چهارشنبه، ۵ شهریورماه مقرر شد نماز ظهر روز عاشورا در محیط باز و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود؛ ازاین رو با توجه به ابلاغ نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 9 شهریورماه ساعت ۱۲ در مصلای بیت المقدس شهر اراک مراسم عزاداری برپا و پس از آن نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله دری نجف‌آبادی اقامه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم در نماز ظهر عاشورا را مهم دانست و تصریح کرد: در سایر شهرستان‌ها با هماهنگی‌های امام جمعه، فرماندار، شورای هیئت‌های مذهبی و نماینده اداره تبلیغات، مکان مناسب برای اقامه نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha