آیت‌الله عیسی قاسم: جهاد علیه سازش، تداوم جهاد امام حسین (ع) است
کد خبر: 3919814
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

آیت‌الله عیسی قاسم: جهاد علیه سازش، تداوم جهاد امام حسین (ع) است

رهبر معنوی شیعیان بحرین تصریح کرد: جهاد علیه سازش و عادی‌سازی روابط بخشی از جهاد امام حسین(ع) در مقابل یزید در کربلا بود.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، آیت‌الله عیسی قاسم در سخنرانی شب گذشته به مناسبت عاشورای امام حسین(ع) گفت: حضرت حاضر نشد با یزید سازش کند و با او به خاطر ظلمش جنگید. هر کس که در کنار ایشان باشد باید در مقابل عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هم بایستد.

وی سخنرانی عاشورایی خود را با این جمله آغاز کرد «یا ابا عبدالله ما با شماییم نه با دشمنان شما» و گفت: این جمله شعار ماست و هدف آن و درسی که از آن می‌گیریم را نباید فراموش کنیم.

آیت‌الله قاسم اضافه کرد: «ما پای در راه امام حسین(ع) و راه خدا و پیامبران و اولیای خدا گذاشته‌ایم. هر سال در بحرین جنگی سیاسی علیه منبر امام حسین(ع) و هیئت عزاداری و کودکان او راه می‌افتد». زندگی سراسر نبرد است. صحبت از شیعه و سنی نیست. نبرد دیروز نبرد امروز است و نبرد امروز نبرد دیروز. دیروز سپری شد و برخی بهشتی شدند و برخی جهنمی و امروز ما امتحان می‌شویم.
 
رهبر معنوی شیعیان بحرین گفت: مشی یزید امروز در همه مذاهب در سنی و شیعه وجود دارد. انسان امروز هم نماز می‌خواند و روزه می‌گیرد، اما حاضر نیست از امام حسین(ع) پیروی کند و بر اساس دستور اسلام حکومت کند و شهوات و امیال خود را مهار کند. با کافران ارتباط برقرار می‌کند و خواستار سکولاریسم و روابط حقارت‌بار با آمریکا و سران شر و استکبار جهانی است. آیا این انسان یزیدی است یا امام حسینی؟ این مسئله در همه مذاهب وجود دارد.

آیت‌الله قاسم اظهار کرد: جهان اسلام و سراسر جهان صحنه نبرد بین حسینی‌ها و یزیدی‌هاست. هر کسی که به عدالت و رحمت و انسانیت دعوت می‌کند، امام حسینی است و هر کس که ظلم و ستم می‌کند، یزیدی است.
انتهای پیام
captcha