جلوگیری از فراموش شدن فرهنگ دفاع مقدس رسالت اصلی است
کد خبر: 3923806
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

جلوگیری از فراموش شدن فرهنگ دفاع مقدس رسالت اصلی است

فرمانده سپاه ناحیه محلات گفت: جلوگیری از فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و عدم تحریف آن از مهمترین وظایف و رسالات ما است که همه برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود باید با محوریت تحقق این دو رسالت باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ حسین رضایی، فرمانده سپاه ناحیه محلات شامگاه روز گذشته، 28 شهریور ماه در نشست خبری با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است و  وظیفه داریم از این گنج در برهه‌های زمانی استفاده کنیم، اظهار کرد: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند راهگشای عرصه‌های مختلف باشد.

وی تصریح کرد: امروز همه در قبال دفاع مقدس وظایفی داریم که باید به بهترین شکل انجام دهیم. جلوگیری از فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و عدم تحریف آن از مهمترین وظایف و رسالات ما است که همه برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود باید با محوریت تحقق این دو رسالت باشد.

رضایی بیان کرد: با توجه به اهمیت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۷ کمیته در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان محلات تشکیل شد که کمیته بسیج و مشارکت‌های مردمی با مدیریت سپاه ناحیه این شهرستان در این هفته قریب به 72 برنامه را تدوین کرده که از این تعداد 40 برنامه شاخص است.

وی با اشاره به شعار«ما قوی هستیم» ویژه هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: برنامه‌ها با یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود و با توجه به شرایط خاص کرونایی برنامه‌ها با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و تلفیق فضای مجازی و حقیقی اجرا می‌شوند.

رضایی ادامه داد: برگزاری جلسه شورای اداری، آبروی محله افتخار کوچه‌ها، فضاسازی شهری، برگزاری نشست‌های روشنگری در فضای مجازی، مسابقه کتابخوانی، رژه موتوری و خودرویی، برگزاری ۲  یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی بازدید از ۴۰ رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس، برگزاری همایش یادگاران شکوه ایثار، مهر شهدا، روایت پایداری را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: تمام برنامه‌هایی که در این هفته پیش‌بینی شده، در راستای تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه است و تلاش شده تا امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها با گستردگی بیشتری در فضای مجازی اجرا شود تا از این ظرفیت نیز بتوانیم در راستای مقابله با هجمه دشمنان بهره مناسب ببریم.

انتهای پیام
captcha