«اعجوبه‌ها»؛ میزبان قاریان نوجوان
کد خبر: 3924018
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

«اعجوبه‌ها»؛ میزبان قاریان نوجوان

برنامه اعجوبه‌های شبکه سوم سیما، که تاکنون 56 قسمت آن بر روی آنتن رفته، ایام محرم و صفر برنامه را با ایده خلاقانه تلاوت و مداحی قاریان و مداحان نوجوان کشورمان همراه کرده است.

به گزارش ایکنا، برنامه «اعجوبه‌ها» به تهیه‌کنندگی سروش گل‌محمدی از نیمه دوم سال 98 به روی آنتن شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران رفته و با ایده‌ای نو و خلاقانه طی ایام محرم و صفر دو بخش جدید را پیش از معرفی میهمانان در برنامه گنجانده است.

تلاوت قرآن و مداحی با دعوت از قاریان ممتاز و مداحان نوجوان کشورمان، با طراحی دکور و فضاسازی متناسب با ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)، دو بخشی است که از قسمت پنجاهم این مجموعه به کنداکتور افزوده شده است.

افزودن آیتم تلاوت قرآن (هرچند کوتاه و به اندازه تلاوت دو و یا سه آیه) به برنامه‌ای که جامعه مخاطب آن گروه سنی 3 تا 13 سال هستند، آن هم با دعوت از برترین‌های این عرصه در همان گروه سنی و از سوی دیگر پخش برنامه اعجوبه‌ها از یکی از شبکه‌‌های پرمخاطب صداوسیما می‌تواند زمینه‌ای برای اهتمام و جلب توجه والدین و خانواده‌ها به فعالیت‌های قرآنی فرزندانشان باشد.

چند پیشنهاد

  • چشاندن مزه تنوع به ایده‌ای نو؛ به جای استفاده از یک قاری (امیرحسین باقری)، زمینه برای اعلام فراخوان و دعوت از دیگر قاریان ممتاز و بین‌المللی دانش‌آموز فراهم می‌شد (قاریان نوجوان و جوان در کشور کم نیستند و این برنامه می‌تواند زمینه‌ای برای بروز توانمندیشان باشد)
  • گنجاندن بخشی کوتاه به منظور آشنایی مخاطبان با قاری و مداح نوجوان

این ایده نشان‌دهنده دغدغه دینی و قرآنی عوامل خوش فکر برنامه را دارد. جای تشکر و تقدیر دارد که سعی شده با دعوت از قاری، از این ابزار تبلیغی بدون مرز در این وانفسا که کمتر به فراگیری آموزه‌های قرآنی توجه می‌شود، استفاده شود تا تذکری برای اقبال عموم باشد.

از سوی دیگر بازگرداندن ایده تلاوت قرآن، موضوع فراموش شده و مغفول‌مانده در برنامه‌های شبکه‌های عمومی صداوسیما بود که تنها به شبکه قرآن و معارف سیما منحصر شده بود و نشان داد که می‌توان با آیتمی این انحصار را شکست و زمینه‌ای برای ترویج قرآن ایجاد کرد.

یادآور می‌شود، این برنامه در راستای نشان دادن توانمندی‌های کودکان و نوجوانان روزهای شنبه و یکشنبه پس از پخش اخبار شبانگاهی از شبکه سوم سیما به روی آنتن می‌رود که مجری فصل اول این برنامه «مهران غفوریان» بود و فصل دوم را «نادر سلیمانی» اجرا می‌کند.

بخش آغازین قسمت 56 برنامه «اعجوبه‌ها»

انتهای پیام
captcha