ضرورت استفاده از تجارت دفاع مقدس در پیمودن گام دوم انقلاب
کد خبر: 3924425
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

ضرورت استفاده از تجارت دفاع مقدس در پیمودن گام دوم انقلاب

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: استفاده از تجارب دفاع مقدس بهترین الگو برای پیمودن گام دوم انقلاب به ویژه در شرایط فعلی است، در طول گام نخست انقلاب هرجا که فرهنگ دفاع مقدس را الگو قرار دادیم، به دستاوردهای بسیار زیادی رسیدیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله در استان مرکزی امروز، 31 شهریور ماه در مراسم تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که در استانداری این استان برگزار شد، سهم این استان از تجلیل پیشکسوتان را 27 هزار نفر بیان کرد و گفت: به دلیل محدودیت مکان و زمان امکان تجلیل از ۲۷ هزار رزمنده وجود نداشت. ازاین رو در این مراسم ۴۰ نفر از منتخبین از دستگاه‌ها و اقشار مختلف تجلیل شده و مابقی تا پایان سال مورد تکریم قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس از تجربیات ناب و موفق گام اول انقلاب اسلامی است که باید با درس آموزی از آن برای پیمودن گام دوم و جبران راه‌های پیموده نشده جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب استفاده کرد. این تجارب گرانسنگ بهترین الگو برای اداره کشور به ویژه در شرایط فعلی است که مشابهت نزدیکی با دفاع مقدس دارد، دشمن جنگ تمام قد و ترکیبی را آغاز کرده که باید با رفع کاستی‌های گذشته از رویایی با دشمن سربلند خارج شویم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان بر لزوم استفاده از فرهنگ دفاع مقدس برای جبران کاستی‌ها تأکید کرد و گفت: امروز آرایش تمام عیار دشمن در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فضای مجازی و بعضاً جنگ سخت کاملاً واضح است و اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا و عملیاتی کردن بیانات ایشان راهگشا و عبور دهنده از مشکلات است.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس به ما آموخت داشتن سه شاخصه تبعیت از ولایت فقیه، اعتقاد به نصرت الهی و وحدت همه جانبه تمام توطئه دشمنان را خنثی کرده و فتنه آنان هیچ اثری ندارد. بسیار لازم است این عناصر مهم درس امروز باشد. همچنین اخلاص در عمل، تقوای در رفتار و به‌کارگیری معنویت از مؤلفه‌های دیگر مهم فرهنگ دفاع مقدس است که باید به موقع از آنها بهره گرفت.

کریمی با تأکید براینکه استفاده از تجارب دفاع مقدس بهترین الگو برای پیمودن گام دوم انقلاب به ویژه در شرایط فعلی است، بیان کرد: در طول گام نخست انقلاب هرجا که فرهنگ دفاع مقدس را الگو قرار دادیم به دستاوردهای بسیار زیادی رسیدیم و این الگوپذیری باید در گام دوم دفاع مقدس همواره بیش از گذشته مورد توجه باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان گفت: چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حقیقت طلیعه‌ای برای ورود به مرحله جدیدی از شکوفا شدن دستاوردهای دفاع مقدس در گام دوم است که باید بکارگیری این فرهنگ بیش از گذشته مورد اهمیت واقع شود.

انتهای پیام
captcha