ضرورت تعهد همگان به شاخصه‌های عملی و گفتاری شهدا
کد خبر: 3925194
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷

ضرورت تعهد همگان به شاخصه‌های عملی و گفتاری شهدا

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: امروز اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید به همه شاخصه‌های شهدا از جمله توکل بر خدا، اعتقاد به نصرت الهی، خلوص نیت، تقوا در عمل و گفتار و خدمت به مردم متعهد باشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان در مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای زرندیه که عصر روز گذشته، سوم مهرماه برگزار شد، گفت: کار در روستا و نقاط محروم یک توفیق بزرگ و فرصت ارزشمند برای خدمت‌رسانی به مردم است که باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کنیم. امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی و تشکیل گروه‌های جهادی متشکل از جوانان بسیجی، متخصص، خلاق و مبتکر توجه ویژه‌ای به روستاها و نقاط محروم شده است و گروه‌های جهادی پیشگام در خدمت‌رسانی به مردم روستاها هستند.

وی اظهار کرد: ارتباط بسیار خوب جهادگران با اهالی روستا سبب عمق‌‌بخشی به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی شده است؛ چراکه قبل از هرگونه اقدام مشکلات و نقاط ضعف روستا بررسی می‌شود و مهم‌ترین اقداماتی که مؤثر باشند عملیاتی می‌شوند.

کریمی افزود: خوشبختانه در طول این سال‌ها شاهد این هستیم که تمام اقداماتی که از سوی بسیجیان و جهادگران انجام می‌شود ارتباط مؤثر با معیشت مردم و راه افتادن چرخه تولید و به‌ویژه بحث کشاورزی دارد. فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی نقطه مرکزی مقابله با اقدامات و توطئه‌های دشمنان هستند؛ چراکه در طول این سال‌ها تمرکز آنان بر روی اقتصاد با هدف عقب نگه داشتن و وابستگی بیشتر انجام می‌شود.

وی گفت: در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس علاوه بر اینکه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس با محوریت جلوگیری از تحریف و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به جوانان انجام شده همچنین اقدامات محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی نیز به طور ویژه در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید به همه شاخصه‌های شهدا از جمله توکل بر خدا، اعتقاد به نصرت الهی، خلوص نیت، تقوا در عمل و گفتار و خدمت به مردم متعهد باشیم. در هفته دفاع مقدس امسال ۲۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار آن‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان است.

اجرای 50 عنوان برنامه در زرندیه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس

سرهنگ حسین روح‌افزا، فرمانده سپاه ناحیه زرندیه نیز در این مراسم گفت: امروز به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس شاهد بهره‌برداری از ۱۲ پروژه محرومیت‌زدایی در بخش‌های روستایی این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بیش از ۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در بخش روستایی در دستور کار سپاه ناحیه زرندیه قرار دارد که با همت بسیجیان، مشارکت مردم روستا و خیران در حال انجام است، تصریح کرد: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت زرندیه با تکیه بر صندوق‌های اشتغال‌زایی با تکیه بر مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد گام‌های مؤثری برداشته است.

روح‌افزا از فعالیت 60 گروه جهادی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و لبیک به دغدغه مهم مقام معظم رهبری قرارگاه تخصصی جهش تولید در سپاه شهرستان زرندیه راه‌اندازی شد. همچنین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه شهرستان زرندیه در سال‌جاری با تکیه بر بسیجیان و جهادگران جوان اقدامات مهم و تأثیرگذاری انجام داده است.

وی اضافه کرد: در خصوص اقدامات مقابله با کرونا اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام شده که مهم‌ترین آن تهیه و توزیع بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان، تولید و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و راه‌اندازی ۱ کارگاه تولید ماسک و دستکش بهداشتی است. همچنین در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز با توجه به اهمیت چهلمین سالگرد این ایام، بیش از ۵۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن برگزاری گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس است که درطول این هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha