گام دوم انقلاب؛ فصل رویش‌های جدید
کد خبر: 3926070
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱

گام دوم انقلاب؛ فصل رویش‌های جدید

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: فعالیت بیش از ۲۵ هزار جهادگر در استان که با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و ازخودگذشتگی را عملاً اثبات می‌کنند موجب شده تا در گام دوم انقلاب شاهد فصل جدیدی از رویش‌های انقلاب باشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان، عصر روز گذشته، هفتم مهرماه، در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه روح‌الله در بخش‌های روستایی شهرستان شازند اظهار کرد: اگر ۵۰ درصد از سهم دستگاه‌های مرتبط دولتی در راستای اجرای طرح محرومیت‌زدایی تأمین شود، قطعاً بر تعداد پروژه‌های آبادانی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در جبهه مبارزه با فقر و محرومیت قرار داشته و با حضور در روستاهای محروم و کم‌برخوردار، پرچمدار جهاد و خدمت‌رسانی به مردم  است، گفت: با وجود تهدید و توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده، نهضت خدمت‌رسانی به مردم نه تنها متوقف نشده است، بلکه این نهضت روزبه‌روز با حرکت‌های جهادی و مشارکت عمومی قوی‌تر می‌شود.

کریمی تصریح کرد: سازماندهی بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در تمام نقاط استان مرکزی و فعالیت آنان در بخش‌های عمرانی، آموزشی، درمانی، خدماتی، صنعتی، محرومیت‌زدایی و کشاورزی به مردم باعث شده که تهدیدها و گمان خام دشمنان به فرصت‌های کم‌نظیر تبدیل شود. همچنین فعالیت بیش از ۲۵ هزار جهادگر در استان که با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس  ایثار و ازخودگذشتگی را عملاً اثبات می‌کنند موجب شده تا در گام دوم انقلاب شاهد فصل جدیدی از رویش‌های انقلاب باشیم.

این مقام مسئول گفت: در طول هشت ماه گذشته بیماری کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است، اما این امر موجب توقف کار جهادگران نشده و روزبه‌روز جوانان زیادی به این گروه‌های جهادی پیوسته و متناسب با تخصص‌هایی که دارند به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه روح‌الله استان مرکزی در سه دهستان دهچال، چهارچشمه و مالمیر شازند حضور دارند و در مجموع به ۷۴ روستای استان خدمت‌رسانی می‌کند. قرارگاه پیشرفت و آبادانی هم‌اکنون در ۱۳ روستای استان طلاب متخصصی را مستقر کرده که علاوه بر اقدامات فرهنگی و تبلیغی در عرصه مهم خدمت‌رسانی نیز مشغول به فعالیت هستند. همچنین در سال جاری بیش از ۲۶۰ طرح آبرسانی در دستور کار سپاه استان قرار دارد.

یادآور می‌شود، بهره‌برداری از چهار طرح آبرسانی آشامیدنی، بهره‌برداری از سه طرح انتقال آب کشاورزی، راه‌اندازی کارگاه گیاهان دارویی، بهره‌برداری از زمین فوتسال، تکمیل و مرمت یک باب مسجد، برگزاری یازدهمین رزمایش کمک مؤمنانه از سوی ناحیه مقاومت بسیج شازند از جمله برنامه‌های انجام شده در سفر فرمانده سپاه استان به این شهرستان است.

انتهای پیام
captcha