مرز خسروی بسته است
کد خبر: 3927179
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

مرز خسروی بسته است

مرز خسروی به تبعیت از مرز‌های ایلام و خوزستان امسال به‌ روی زائران بسته است و هیچ ترددی از مرز به سمت عراق انجام نمی‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، با پای پیاده رفتن به زیارت امام حسین(ع) یکی از اعمالی است که ریشه در دوران‌های گذشته دارد و در برخی از نقل‌های تاریخی آمده است که زیارت کربلا با پای پیاده رفتن در زمان «شیخ انصاری» رسم بوده است که در برهه‌ای از زمان به دست فراموشی سپرده شده بود که دوباره تشرف به کربلا با پای پیاده در قالب «سفر اربعین» مرسوم شده، اما امسال این راهپیمایی به‌دلیل شیوع جهانی کرونا انجام نمی‌شود و مسئولان کشورمان با توجه به شرایط، بر ممنوعیت راهپیمایی اربعین تأکید کردند، براین اساس تمامی مرز‌های کشور از جمله مرز خسروی به‌روی زائران بسته است و ترددی از این مرز به‌ سمت عراق انجام نمی‌شود.

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این ارتباط با اشاره به بسته بودن مرز خسروی، اظهار کرد: مرز خسروی درکنار مرز استان‌های ایلام و خوزستان بسته است و از زائران می‌خواهیم تقاضای سفر به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: به‌دنبال شیوع جهانی کرونا برگزاری مراسم اربعین از سوی دولت عراق لغو شده و آن‌ها رسماً اعلام کردند پذیرای زائران از دیگر کشور‌ها نخواهند بود. با توجه به لغو مراسم اربعین، مرز‌های رسمی و چهارگانه کشور شامل خسروی در قصرشیرین، مهران در ایلام و شلمچه و چذابه در خوزستان که در سال‌های گذشته تردد زائر از آن انجام می‌شد، بسته است.

فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: مرز خسروی به تبعیت از مرز‌های ایلام و خوزستان بسته است و امسال هیچ ترددی از این مرز به‌ سمت عراق انجام نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha