رقابت ۱۵۰ اراکی در پویش همگانی حفظ زیارت عاشورا
کد خبر: 3928361
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

رقابت ۱۵۰ اراکی در پویش همگانی حفظ زیارت عاشورا

مدیر داخلی و اجرایی آستان مقدس امامزادگان آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) اراک گفت: پویش همگانی حفظ زیارت عاشورا با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده برگزار شد.

عرفان باقری، مدیر داخلی و اجرایی آستان مقدس امامزادگان آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح برنامه‌های این امامزاده از اجرای طرح حفظ زیارت عاشورا به همراه ترجمه تحت عنوان پویش همگانی از عاشورا تا اربعین خبر داد و گفت: آزمون طرح یاد شده روز گذشته، 18 مهر ماه به صورت حضوری و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری برگزار شد و نتایج تا دو هفته آینده اعلام می‌شود.

باقری ادامه داد: هدف از برگزاری این پویش و آزمون آشنایی و انس بیشتر افراد با سیره عملی ائمه اطهار(ع) است. با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم طبیعی است که فعالیت‌های حضوری بسیار کمرنگ‌تر از گذشته باشد، اما شرکت بانوان و آقایان در پویش همگانی حفظ زیارت عاشورا نشان از استقبال خوب مردم از طرح‌های معارفی و قرآنی دارد.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان شرکت در طرح یاد شده خواستار برگزاری طرح‌های معارفی بیشتر با مباحث دینی و قرآنی شدند، تصریح کرد: عمل به فرمایش رهبری مبتنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی موظف هستیم از همه توان استفاده کنیم. خوشبختانه بقاع متبرکه دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که اگر برنامه‌ریزی شده پیش رود قطعا خروجی مطلوبی دارد.

باقری از برگزاری دوره‌های مجازی نهج‌البلاغه، نهج‌الفصاحه و صحیفه‌سجادیه خبر داد و گفت: در حال حاضر و با شیوع فاز سوم بیماری کرونا باید با احتیاط بیشتری پیش رویم تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود، این دوره‌ها از برنامه‌های پیشرو تا پایان سال است که پس از قطعی شدن زمان برگزاری متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha