فعالیت روحانیون طرح امین استان مرکزی در فضای مجازی شاد
کد خبر: 3929149
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵

فعالیت روحانیون طرح امین استان مرکزی در فضای مجازی شاد

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی اظهار کرد: با شیوع کرونا اغلب برنامه‌های دینی همچون اقامه نماز در فضای مدرسه به دلیل تعطیلی امکان‌پذیر نیست؛ از این رو با همکاری اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش سعی شده است با ساخت کلیپ نکات اخلاقی از طریق فضای مجازی شاد در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به ضرورت رونق مساجد جهت اقامه نماز تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های تشویق نوجوانان و جوانان به نماز توجه لازم به مساجد است، این اماکن مذهبی از دیرباز تا کنون مورد اهمیت تمام فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بوده است و نیاز است در شرایط فعلی به این مهم اهتمام ورزید.

وی تصریح کرد: سیاست‌کاری ستاد اقامه نماز هدایت فعالیت‌های نمازی از بخش دولتی به مردمی است، بی‌شک اگر مردم پای کار باشند موفق‌تر عمل می‌شود. اقامه عزای سیدالشهدا(ع) از سوی مردم و به صورت کاملاً خودجوش انجام می‌شود و همین عامل باعث شده است تا در این بخش اقدامات خوبی صورت پذیرد.

رودبارانی اضافه کرد: تشکیل هسته مرکزی یاوران نماز در ستاد کشور و به تبع آن در استان باعث می‌شود تا فعالیت‌ها در این زمینه با نظم، جدیت و برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود. اعضای هسته یاوران نماز از دستگاه‌های مختلف هستند که نظرات و پیشنهادهای خود را در حوزه رونق بخشیدن به این فریضه الهی بیان می‌کنند.

وی ضرورت آسیب‌شناسی و ارائه راهکار از سوی اعضای هسته مرکزی یاوران نماز را متذکر شد و گفت: جهت آسیب‌شناسی و ارائه راهکار قرار بر این است چندین مسجد در اراک و سایر شهرستان‌ها به عنوان نمونه مورد واکاوی قرار گرفته و نتیجه مورد بررسی قرار گیرد. پیوند نوجوانان و جوانان با نماز برای این ستاد بسیار حائز اهمیت است و در این راستا از هر فرصتی استفاده می‌کند.

رودبارانی تأکید کرد: کارکرد مساجد فقط عبادی نیست و با توجه به ابعاد گسترده مساجد، قرار بر این است تا این کارکردها همچون تشکیل صندوق و شرکت تعاونی، تولید، توجه به اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی تقویت شود. امروز جوانان بیش از هر زمان دیگری به حمایت نیاز دارند و مساجد بهترین مکان برای جذب آنان و از سوی دیگر کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی به تعطیلی مدارس و فعالیت‌های تعریف شده برای روحانیون طرح امین نیز اشاره کرد و افزود: شعار اجلاس استانی نماز پیوند نماز با مدرسه، مسجد و خانه است در این حوزه برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است که در موقع خود اجرایی می‌شود. برنامه‌های آموزشی با همکاری آموزش و پرورش استان در حال انجام است که در فرصتی مقتضی یا در فضای مجازی و یا با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت حضوری انجام می‌شود. اجرای این برنامه در دست بررسی است که اخبار برگزاری در زمان خود اعلام می‌شود.

رودبارانی در پایان به استفاده مبلغان دینی و روحانیون طرح امین از فضای مجازی شاد برای بیان نکات دینی و کلیپ‌های مذهبی و تأثیرگذار اشاره کرد و افزود: با شیوع کرونا اغلب برنامه‌های دینی همچون اقامه نماز در فضای مدرسه به دلیل تعطیلی امکان‌پذیر نیست؛ از این رو با همکاری اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش سعی شده است با ساخت کلیپ نکات اخلاقی از طریق فضای مجازی شاد در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha