برگزاری سومین دوره «آموزش و تربیت قاریان فنی قرآن کریم» در اراک
کد خبر: 3929153
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴

برگزاری سومین دوره «آموزش و تربیت قاریان فنی قرآن کریم» در اراک

مدیر مؤسسه قرآن و عترت «اصحاب‌الثقلین» اراک از برگزاری سومین دوره «آموزش و تربیت قاریان فنی قرآن کریم» ویژه پسران نوجوان از سوی این مؤسسه در اراک خبر داد.

پیمان عین‌القضاتی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت «اصحاب‌الثقلین» اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری سومین دوره «آموزش و تربیت قاریان فنی قرآن کریم» با حضور علیرضا احمدی، قاری بین‌المللی در اراک خبر داد و گفت: این دوره ویژه پسران نوجوان از سطح مقدماتی تا پیشرفته در اراک برگزار می‌شود و متقاضیان تا دوم آبان فرصت ثبت نام دارند.

وی صدور گواهینامه معتبر و بورسیه نفرات برگزیده از سوی مؤسسه را از جمله مزایای دوره برشمرد و اظهار کرد: کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی (پیام‌رسان اسکایپ) برگزار می‌شود.

عین‌القضاتی با بیان اینکه داوطلبان جهت ثبت‌نام در دوره می‌توانند به آدرس هپکو، فاز یک، فرهنگسرای آیینه، مؤسسه اصحاب‌الثقلین مراجعه کنند، اضافه کرد: استفاده از شبکه اینستاگرام به آدرس akefoon.ir، کانال تگرام به آدرس @akefoon،  سایت www.akefoon.ir ، شماره تماس ۳۳۱۲۵۴۳۶، ۳۳۱۲۱۸۰۰، ۰۹۳۹۱۳۰۸۳۵۸ از دیگر پل‌های ارتباطی جهت ثبت‌نام متقاضیان است.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره آموزش و تربیت قاریان فنی قرآن کریم با استفاده از استاد علیرضا احمدی، قاری بین‌المللی از تیر ماه سال 98 با حضور ۱۵ نفر از نوجوانان علاقه‌مند از شهرستان های اراک و ازنا آغاز شد، تصریح کرد: آزمون این طرح هر شش ماه یکبار انجام و روند پیشرفت قرآن‌آموزان به اطلاع خانواده آنان می‌رسد. همچنین گروهی تحت عنوان «خانواده تراز قرآن» با مشارکت والدین قرآن‌آموزان در فضای مجازی جهت ارائه مباحث تربیتی، آموزشی و قرآنی نوجوانان تشکیل شد.

عین‌القضاتی ادامه داد: دومین دوره طرح یاد شده دوره با استعدادیابی از ۲۰۰ نفر از نوجوانان فعال در کانون‌های مساجد توسط دو مربی آغاز شد که از بین این نوجوانان در مرحله تست نهایی که از سوی استاد علیرضا احمدی انجام شد ۵۰ نفر جهت آموزش تلاوت فنی به مرحله نهایی راه یافتند. کلاس‌های این دوره از بهمن ماه سال 98 آغاز و همانند دوره قبل هر ۶ ماه یک آزمون برگزار و نتایج برای خانواده‌ها ارسال شد.

وی ادامه داد: با شروع ویروس کرونا و تعطیلی مؤسسات و کلاس‌های حضوری، دوره‌ها از همان شروع تعطیلی با قوت و همان کیفیت قبلی از طریق فضای مجازی برگزار و ادامه دارد. در حال حاضر نیز در حال ثبت‌نام سومین دوره هستیم که در متقاضیانی از شهرستان خمین نیز تقاضای شرکت داشته و ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین از اجرای طرح یاد شده ویژه دختران نوجوان نیز اشاره کرد و افزود: اولین دوره طرح از تیر ماه سال جاری با حضور خانم عائده محبی آغاز شد و در حال حاضر ثبت‌نام دومین دوره آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha