ضرورت ساماندهی داوران قرآنی استان مرکزی
کد خبر: 3929478
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

ضرورت ساماندهی داوران قرآنی استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: ساماندهی داوران استانی در دستور کار قرار دارد. استان مرکزی دارای ظرفیت‌های مطلوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز، 24 مهر ماه در نشست با فعالان قرآنی و دست‌اندکار در برگزاری مرحله استانی چهل‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن اراک ضرورت ساماندهی هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی را متذکر شد و گفت: امسال مسابقات برای اولین بار در امامزاده محمد عابد(ع) برگزار شد. ازاین رو آسیب‌شناسی مسابقات در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دهه وقف از امروز آغاز شده و نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) شعار روز دوم این دهه است، اظهار کرد: توسعه وقف قرآنی از اهداف سازمان و به تبع آن اداره کل استان است و از آنجا که در شرایط فعلی وقف فردی به سختی انجام می‌شود باید به سمت وقف مشارکتی منفعتی پیش رویم.

 آسوده همچنین به اعتراض برخی داوطلبان مسابقات قرآن جهت ثبت‌نام اشاره کرد و افزود: 40 روز سایت ثبت‌نام باز بود و حدود 12هزار پیامک با لینک برای جامعه قرآنی ارسال شد، گویا برخی از متسابقان برای ورود با مشکل مواجه شدند که از سایت قدیمی استفاده کردند و همین عامل باعث شده و ثبت‌نام آنان با مشکل مواجه شده و از شرکت در مسابقه مرحله استانی محروم شدند.

وی تأکید بر کیفیت مسابقات به جای کمیت را ابلاغیه سازمان دانست و با بیان اینکه توجه به امور کیفی در دستور کار جدی اداره کل اوقاف قرار گرفت، گفت: قبل از برگزاری مسابقات مرحله استانی با ثبت‌نام شدگان تماس گرفته و از آنان خواستیم اگر برای ارقای سطح خود نیاز به دوره‌ای خاص با استاد مورد نظرشان دارند، اعلام کنند.

آسوده از ساماندهی داوران استانی خبر داد و افزود: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های خوب و مطلوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد. امسال افرادی در لیست داوران بومی جهت داوری مسابقات مرحله استانی به سازمان ارسال شد که مورد قبول قرار نگرفت و انجام اینکار به بعد از ساماندهی موکول شد.

فعالیت‌های قرآنی باید علمی پیش رود

مرتضی مختاری، داور ملی مسابقات قرآن اوقاف و ناظر هیئت داوران مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در سال جاری گفت: خروجی جلسات قرآنی باید ملموس باشد و نفع آن شامل حال همه فعالان این حوزه به ویژه نوجوانان و جوانان باشد. برای اعلام ارزیابی به سه داور غیربومی که این دوره از مسابقات را داوری کردند تماس گرفته و نظرات آنان را جویا شدم که خوشبختانه دلالت بر روند مثبت داشت.

وی ضرورت تبلیغات برای مسابقات را ضروری برشمرد و اضافه کرد: تأکید ما بر استفاده از داوران بومی است؛ چراکه در استان داوران خوبی داریم که استفاده از آنان به ایجاد انگیزه و رغبت حضور نوجوانان و جوانان در محافل قرآنی کمک می‌کند. فعالیت‌های قرآنی باید علمی پیش رود، اگر به اساتید بیشتر توجه شود، قطعا این قدرت و توجه به جامعه قرآنی به جوانان منتقل می‌شود.  

انتهای پیام
captcha