نواقص اینترنت دانش‌آموزان روستایی استان مرکزی برطرف می‌شود
کد خبر: 3929537
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱

نواقص اینترنت دانش‌آموزان روستایی استان مرکزی برطرف می‌شود

نماینده موقت شهرستان‌های فراهان، آشتیان و تفرش در خانه ملت گفت: ضعف در ارائه خدمات اینترنت برخی روستاها، مشکلات متعددی را برای دانش‌آموزان این مناطق به وجود آورده است که با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال جاری این نواقص رفع شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اسلامی، عصر روز گذشته، 24 مهرماه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان تفرش با اشاره به موج سوم کرونا در استان، گفت: متأسفانه شیوع موج سوم این بیماری تعطیلی فیزیکی مدارس را به‌دنبال داشت و آموزش‌ها به‌صورت مجازی انجام می‌شود. جهت رفاه حال روستاییان لازم است امکان بهره‌مندی از فضای مجازی با اینترنت مناسب در روستاها ایجاد شود.

وی از بروز برخی مشکلات در روستاها ابراز گلایه و تأسف کرد و اظهار کرد: ضعف در ارائه خدمات اینترنت برخی روستاها، مشکلات متعددی را برای دانش‌آموزان این مناطق به وجود آورده است که با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال جاری نواقص اینترنت تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برطرف شود. ازاین رو انتظار می‌رود اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تلاش مضاعفی در این رابطه داشته باشد.

کریمی بیان کرد: آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان مهم‌ترین مطالبه مردم این شهرستان است که با وجود پیشرفت خوب به سرانجام نرسیده و پیگیری در این راستا از طریق مجلس آغاز شده است تا هرچه سریعتر و حداکثر تا نیمه اول سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد. همچنین تعدادی از  روستاهای شهرستان تفرش از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند که عملیات گازرسانی به این روستاها نیز باید هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی همچنین در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان آشتیان در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان این شهرستان نیاز شدید به دستگاه سی تی اسکن دارد، با توجه به قول گرفته شده از هیئت امنا در وزارت بهداشت پیگیری لازم برای تحویل دستگاه و استقرار آن در بیمارستان آشتیان که می‌تواند به شهرستان‌های مجاور از جمله تفرش و فراهان نیز خدمات ارائه دهد، انجام خواهد شد.

کریمی بیان کرد: متأسفانه افزایش شدید قیمت مسکن و کاهش عرضه مسکن در این شهر، یکی از مهم‌ترین مسائل است که باید پیگیری شود. همچنین برنامه‌ای که از قبل در طرح جامع این شهرستان برای الحاق حدود 48 هکتار از اراضی به محدوده قانونی شهرستان آشتیان بود و چند سال بلاتکلیف است در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیگیری‌های تکمیلی در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی برای برطرف شدن این مشکل انجام شود.

انتهای پیام
captcha