25 هزار حامی استان مرکزی از کودکان یتیم و بدسرپرست حمایت کردند
کد خبر: 3929689
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
در شش ماهه نخست سال؛

25 هزار حامی استان مرکزی از کودکان یتیم و بدسرپرست حمایت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 25هزارو 851 حامی در استان 1904 یتیم و 4303 کودک مشمول طرح محسنین را عهده‌دار شدند.

مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: به منظور حمایت از نیازمندان و ایتام طرح «هر کارمند یک حامی» از شهریور ماه سال 99 همزمان با سراسر کشور در استان اجرایی و مورد استقبال قرار گرفت و در قالب این طرح 4هزار و نهصد‌و‌هشتاد‌و‌یک کارمند استان در سامانه اکرام ایتام ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری از ایتام، ریشه در آموزه‌های دینی دارد و تشکیل کمیته امداد بلافاصله پس از پیروزی انقلاب به فرمان امام(ره) نشان از اهمیت جایگاه محرومان در نظام اسلامی دارد، اظهار کرد: شاه‌بیت خدمات کمیته امداد در تمام سر فصل‌های تعریف شده کمک و دستگیری از ایتام و فرزندان محسنین است و ۶۲۰۷ یتیم و کودک مشمول طرح محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

مؤمنی با بیان اینکه بیش از ۳۶ هزار کارمند رسمی و غیررسمی در استان فعال هستند و از این تعداد 4981 کارمند در سامانه ثبت‌نام کردند و انتظار می‌رود تعداد بیشتری در سامانه ثبت‌نام کنند، اضافه کرد: کارمندان وخیران می‌توانند از طریق سامانه اکرام ekram.emdad.ir حمایت از یک و یا چند فرزند را عهده‌دار شده و حتی به صورت حضوری و یا تلفنی با این فرزندان در ارتباط باشند. تمامی کمک‌های حامیان به صورت مستقیم به حساب این کودکان واریز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۵ هزارو ۸۵۱ حامی در استان مرکزی حمایت از فرزندان ایتام و محسنین را در ۶ ماهه اول سال جاری برعهده گرفتند، افزود: اجرای طرح اکرام ایتام از طرح‌های موفق کمیته امداد است، این تعداد حامی حمایت از ۱۹۰۴ یتیم و ۴۳۰۳ کودک مشمول طرح محسنین را عهده‌دار هستند.

مؤمنی بیان کرد: بیش از ۸۱ درصد از حامیان ایتام و محسنین در استان مرکزی بومی و مابقی غیر بومی هستند. در شش ماهه نخست سال 99 بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان توسط حامیان به حساب فرزندان معنویشان واریز شده است. سرانه پرداختی جهت مشارکت در این امر خداپسندانه حداقل مبلغ ۵0 هزار تومان است که خیران ونیکوکاران می‌توانند با مشارکت در این طرح خداپسندانه از فیوضات معنوی آن برخوردارشوند. همچنین بسترهای مناسب و آسان الکترونیکی از طریق نرم‌افزار و سیستم بانکی برای پرداخت حامیان فراهم‌شده است. متقاضیان مشارکت در این طرح می‌توانند با شماره ۳۳۲۸۷۶۰۶ و شماره پیامک ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۶ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در پایان در خصوص پرداخت زکات مستحبی باغداران شهرستان ساوه نیز گفت: باغداران نیکوکار این شهرستان در 2 سال گذشته 4 هزار اصله درخت میوه در قالب زکات مستحبی به ایتام اهدا کردند. همزمان با فصل برداشت میوه انار همکاران این نهاد به باغداران و کشاورزان در روستاهای مختلف مراجعه و محصول اهدایی این خیران را در کوتاهترین زمان به دست نیازمندان می‌رسانند. باغداران  خیر جهت مشارکت و کمک به نیازمندان می‌توانند با شماره‌های ۰۸۶۴۲۲۵۱۰۶۰، ۰۸۶۴۲۲۵۰۰۷۰ و  ۰۸۶۴۲۲۵۲۲۲۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha