وقف؛ زمینه‌ساز ایجاد کانون اقتصادی در کشور
کد خبر: 3930381
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

وقف؛ زمینه‌ساز ایجاد کانون اقتصادی در کشور

استاندار مرکزی گفت: بدون شک اگر اوقاف و امور خیریه خوب عمل کند و از طرفی مردم هم حقوق وقف را به خوبی مراعات کنند، به ایجاد یک کانون اقتصادی مهم در کشور می‌رسیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، 29 مهر ماه در دیدار با حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف استان و کارکنان این مجموعه که به مناسبت دهه وقف برگزار شد با اشاره به تحولات، شفاف‌سازی و بهره‌گیری بهینه از موقوفات استان در طول یکسال گذشته و تقدیر از این مجموعه، اظهار کرد: ارزیابی ما این است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بعد از یک دوره پر فراز و نشیب امروز با مدیریت خوب منشاء اجرای خیلی از خدماتی است که مردم نیاز دارند.

وی بیان کرد: بدون شک اگر اوقاف و امور خیریه خوب عمل کند و از طرفی مردم هم توجیه و حقوق وقف را به خوبی اجرا کنند به ایجاد یک کانون اقتصادی مهم در کشور می‌رسیم. بازدهی وقف خدمت به نیاز جامعه و حل مشکلات اجتماعی، فعالیت‌های مذهبی و کمک به نیازمندان است و اگر خوب عمل کنیم بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی رونق گرفته و در رفع نابسامانی‌های جامعه خوب عمل می‌کند.

آقازاده تصریح کرد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی اجرای امنیانه نیات واقفان است و اگر چه در ۳۰ سال اول انقلاب آموزش چندانی به مردم ارائه نشد، اما در ۱۰ سال گذشته اقدامات مؤثری صورت گرفت. استان مرکزی یکی از استان های وقفی کشور است و از جهت برخورداری از منابع وقفی در بین  پنج استان برتر کشور می باشد و همه باید کمک کنند تا نیات واقفان به خوبی در این استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: اهداف اوقاف و امور خیریه در جهت کمک به مردم و ایجاد یک شرایط مناسب برای ایجاد مناسبت‌های معنوی است و اگر این مهم در بقاع متبرکه به نحو احسن انجام شود مردم نیز استقبال می‌کنند. حمایت از اوقاف از سوی همه دستگاه ها به روند فعالیتی این مجموعه کمک می‌کند.

استاندار خواستار هدف‌گذاری درست در حوزه وقف و حرکت به سوی برنامه‌ای عملیاتی در جهت رفع مشکلات شد و اظهار کرد: مسئله اجرای وقف ونیات واقفین و انتقاد مردم مهمترین مشکلات سال‌های اخیر بود که چندین پرونده در این خصوص تشکیل شده و برای حل این مشکل باید آموزش همگانی وقف از سوی دستگاه‌های مختلف به ویژه نمایندگان مجلس و قوه قضائیه انجام شود.

به‌گفته وی اگر اوقاف بتواند مأموریت خود را خوب اجرا کند می‌تواند بخش عمده‌ای از بار مالی و اقتصادی کشور را به دوش کشیده و سهیم در پروژه‌های اقتصادی شود. همچنین توافق‌نامه مشارکت اوقاف با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن یک اقدام شایسته بود که اولین بار در استان مرکزی اتفاق افتاد که در این طرح ۶ هزار مسکن در اراک و ۲۲ هزار مسکن در استان در این طرح ساخته می‌شود که نقش مهمی در شکستن قیمت مسکن خواهد داشت.

استاندار ادامه داد: تا سه سال آینده بیش از ۱۰ هزار مسکن در استان مرکزی ساخته می‌شود که بخش عمده‌ای از آن سهم اوقاف است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و استانداری مرکزی از هیچگونه حمایتی در این راستا دریغ نخواهد کرد.  بخشودگی ۲ ماه کرایه املاک موقوفه تجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه نیز از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است که باید قدردان این مهم بود.

انتهای پیام
captcha