جمعیت هلال‌احمر؛ پیشگام در احیای سلامت فکری و جسمی انسان‌ها
کد خبر: 3930742
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

جمعیت هلال‌احمر؛ پیشگام در احیای سلامت فکری و جسمی انسان‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: امروز یکی از سنگرهای مهم خدمت‌رسانی در کشور احیای سلامت فکری، روحی و جسمی انسان‌ها است که هلال احمر در این امر پیشگام بوده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، اول آبان ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ظرفیت هلال احمر استان را گسترده و خدمات این مجموعه را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: انتظارها براین است تا از ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری شود تا همه مردم از این خدمات بهره‌مند شوند. ضرورت ایجاد تحول در روند خدمت‌رسانی هلال‌احمر امری مهم است که در شرایط سخحت باید بدان پرداخته شود.

وی به شهادت شهید محمد محمدی، شهید امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: شهادت این فرد از خود گذشته نشان از تداوم راه حق و زنده بودن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دارد و این شهید والامقام با افتخار جان خود را برای زنده نگه داشتن این امر الهی تقدیم کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: امروز راه شهیدان در جامعه اسلامی زنده و پویا است و این مهم نشان از پویایی انقلاب اسلامی و مبارزه با جبهه باطل و مستکبران دارد. شهیدان انقلاب در طول 40 سال در سنگرهای مختلف شبانه‌روزی با استکبار جهانی و حامیان آنها مبارزه کرده و اجازه ندادند احکام اسلامی از بین روند.

این مقام مسئول اضافه کرد: احیای انسان‌ها از جمله مباحث مهمی است که در قرآن بارها به آن اشاره شده است و خدمات صورت گرفته از سوی هلال‌احمر از این جهت حائز اهمیت و ارزشمند است. شیوع کرونا اهمیت احیای سلامت انسان‌ها و جامعه را به طور ملموس به منصه ظهور رساند و تلاش در راه مبارزه با این بیماری منحوس توفیقی بزرگ است که خداوند برای مدافعان سلامت، گروه های جهادی و مردمی قرار داده است.

وی خدمات صورت گرفته در جبهه سلامت از سوی کادر درمان را ادامه راه شهدای مقاومت همچون شهید سلیمانی دانست و گفت: امروز یکی از سنگرهای مهم خدمت‌رسانی در کشور احیای سلامت فکری، روحی و جسمی انسان‌ها است که هلال احمر در این امر پیشگام بوده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: نهاد با عظمت هلال‌احمر همانند چشمه درخشان و خورشید پرفروغ خدمت‌رسانی در دنیای اسلام و منطقه می‌درخشد و امروز نهادهای بین‌المللی احترام ویژه‌ای برای این مجموعه قائل هستند و خدمات این سازمان خدوم در طول این سال‌ها به کشورهای اسلامی بسیار چشمگیرست.

امام جمعه اراک با اشاره به حادثه‌خیز بودن خطه ایران، اظهار کرد: هلال‌احمر در طول جریان‌های بسیار سخت ثابت کرده است که مرد میدان خطر بوده و آماده است در همه میادین سخت خدمت رسانی کند. هلال‌احمر نهادی مقدس و مردمی است و همه باید کمک کنیم تا برای مقابله با بحران‌ها، شرایط سخت و حوادث غیرمترقبه آمادگی کامل داشته باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: مردم عزیز کشور نسبت به جمعیت هلال‌احمر امید و اعتماد مطلوبی دارند که نتیجه این اعتماد در قالب بسیج عمومی مردم برای کمک در حوادث مختلفی همچون سیل و زلزله نمایان است. امروز جمهوری اسلامی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مردم مظلوم دنیا را دارد و این امر را بارها به اثبات رسانده است. همچنین امروز نیازمند اولویت‌بندی برای ارائه خدمات به مناطق بین‌المللی در دنیا هستیم و این مسئله می‌تواند در کسب عزت و عظمت ملت ایران و جامعه ایرانی بسیار مؤثر باشد.

ضرورت آموزش امدادی به مردم

محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: انجام اقدامات و فعالیت‌ها باید بدون نگاه به پست و مقام باشد و فعالیت‌های فاقد نگاه جناحی هلال‌احمر باعث شده که مردم به این مجموعه اعتماد لازم را داشته باشند.

وی آموزش‌های امدادی برای مردم را بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: متأسفانه کشور با حوادث ناگواری همچون زلزله مواجه است و بسیار لازم است در گام اول آموزش‌های امدادگری دنبال و پس از آن راهکارهای درست و برنامه‌ریزی شده در مسیر خدمت بهتر، اثربخش‌تر و چابک‌سازی در اختیار این جمعیت قرار گیرد.

آصفری تأکید کرد: تمامی دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه باید هلال احمر را در خصوص تجهیز و توسعه در تمامی حوزه‌ها به ویژه امکانات امدادگری به موقع یاری کنند. چراکه جمعیت هلال احمر، صندوق ذخیره و پس انداز برای نجات جان انسان‌هاست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس نیز آمادگی کامل درخصوص بررسی لوایح دولت در این رابطه را دارد تا بتوان روز به روز شاهد جمعیتی پویا و موفق در کشور باشیم . مجلس باید در راستای پویایی و کارسازتر شدن و موفقیت روزافزون این جمعیت در کشور تلاش کند که در حال حاضر این آمادگی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم علیرضا محمودی به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی معرفی و از خدمات محمدی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha