ثبت‌نام ۱۱۰۰ متقاضی در طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی
کد خبر: 3930909
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷

ثبت‌نام ۱۱۰۰ متقاضی در طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: ظرفیت اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی ۲ هزار نفر است که تاکنون ۱۱۰۰ متقاضی در این طرح ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به همت جهادانشگاهی استان مرکزی دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور حجت‌الاسلام سبزی، منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس، مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی، محمدتقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان روز پنجشنبه، اول آبان ماه در شهرستان ساوه راه‌اندازی شد.

شهرجردی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در سراسر کشور در حال انجام است و ظرفیتی که برای اجرای آن در استان مرکزی در نظر گرفته شده بالغ بر 2 هزار نفر است که تا به امروز حدود ۱۱۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی دبیرخانه‌های منطقه‌ای این ظرفیت کامل شود.

وی ضرورت طرح را حمایت از اشتغال متقاضیان دانست و بیان کرد: شناسایی و غربالگری متقاضیان و اتصال آنان به بازار یکی از وظایف دبیرخانه است. مشاوران این طرح در جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون جهت شناسایی توانمندی‌ها و غربالگری در کنار متقاضیان هستند.

فاطمه غنی‌پور، مدیر سازمان تجاری‌سازی و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مزیت‌های نقاط مختلف استان در این عرصه شناسایی شده است. در واقع مزیت‌های منحصربفرد هر منطقه در شهرستان‌ها شناسایی و برنامه‌هایی برای آنان تعریغ شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با فرمانداران و ائمه جمعه استان، تصریح کرد: قرار بر این است برای متقاضیان جلسات مشاوره‌ای، آموزش‌های عمومی و تخصصی برگزار و در نهایت اتصال به بازار برای متقاضیان رقم خورد. با توجه به شیوع کرونا راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت و خدمات این فروشگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که محصول از درب منزل تولید کننده به درب منزل مصرف کننده تحویل داده می‌شود.

غنی‌پور افزود: متقاضیانی از جامعه هنرمندان، NGOها، جمعیت حمایت از زندانیان و دانشگاه‌های استان و نفراتی که توسط اداره کل تعاون معرفی شده‌اند در قالب این طرح در حوزه مشاغل خانگی ورود کرده‌اند. همچنین هدف از اجرای طرح مذکور بازاریابی، بازارسازی، مدیریت محصول و ایجاد ارزش افزوده است. فناوری‌های مرتبط با مشاغل خانگی نیز در قالب این طرح مد نظر مجموعه جهاد دانشگاهی است که توسط نخبگان و مخترعان شناسایی و در خدمت تولید ملی باشند.

وی از راه‌اندازی خوشه‌ها و شبکه‌سازی در قالب این طرح خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در قالب این شبکه‌سازی‌ها فرایند تولید محصول از مرحله تأمین مواد اولیه تا فروش برای تولیدکننده تسهیل شود. راه اندازی ۴ فروشگاه اینترنتی ملی و یک فروشگاه اینترنتی بین‌المللی در قالب این طرح انجام می‌شود.

غنی‌پور ادامه داد: تولیدات به 20 زبان ترجمه می‌شود و آثار افرادی که در این فروشگاه‌ها ارائه محصول دارند از طریق این فروشگاه‌ها در داخل و خارج کشور به فروش می‌رسد و از این طریق دلال‌ها از این بازار حذف می‌شوند. همچنین درگاه‌های اینترنتی برای تمامی اعضا تعریف شده و تمامی پرداخت‌ها به حساب شخص واریز می‌شود و فرایند ارسال و دریافت محصول در فروش به صورت اینترنتی تعریف شده است.

انتهای پیام
captcha