ضرورت توجه به معلولان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
کد خبر: 3930910
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲

ضرورت توجه به معلولان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه معلولان نیازمند شغل متناسب نباید فراموش شوند، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند برای اشتغال این افراد گام‌های خوبی بردارد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی، منتخب مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، در حاشیه مراسم افتتاحیه دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ساوه در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به همت جهاددانشگاهی کشور و به تبع آن استان مرکزی را طرحی مطلوب برای توسعه اشتغال بیان کرد و گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اشتغال خانگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنا به اظهارات مسئولان جهاددانشگاهی متناسب با افزایش تعداد متقاضی در ساوه و زرندیه امکان افزایش سهمیه دراین مناطق وجود دارد، اما گویا استقبال از این طرح در زرندیه کمتر است در حالی که این طرح فرصت بسیار خوبی برای اشتغال محسوب می‌شود که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سبزی ضرورت هم‌افزایی و هم‌پوشانی بین مسئولان و سازمان‌ها در رابطه با اجرای این طرح را مهم ارزیابی کرد و این امر را دلیل محکمی برای رفع مشکلات دانست و اضافه کرد: نمایندگان می‌توانند تمهیدات لازم را در حوزه تسهیلات مورد نیاز این طرح را مورد توجه قرار دهند و اگر نیاز باشد تعاون روستایی، کمیته امداد و دیگر نهادها به تدریج می‌توانند در اجرای این طرح کمک‌رسان باشد.

این مقام مسئول تأکید کرد: معلولان در ساوه و زرندیه و دیگر نقاط استان که نیازمند شغلی متناسب با محدودیت جسمانی‌شان هستند نباید فراموش شوند. جهاد دانشگاهی در قالب این طرح می‌تواند برای اشتغال خانگی این افراد گام‌های خوبی بردارد.

محمدتقی آبایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این مراسم بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، جهاد دانشگاهی کشور و صندوق کارآفرینی امید اجرایی می‌شود.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر بر اجرای طرح در استان و جهاد دانشگاهی مجری آن است. این نهاد همواره در حوزه‌های مختلف خوش درخشیده و از شروع انقلاب در هر حوزه‌ای که ورود پیدا کرده توانسته موفق عمل کند.

آبایی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال با جهاد دانشگاهی همکاری‌هایی را انجام داده است و طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله این همکاری‌هاست.

یادآور می‌شود؛ دبیرخانه‌های طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستان‌های اراک، کمیجان، شازند، خنداب، تفرش، آشتیان و فراهان با محوریت اراک، محلات، خمین، دلیجان با محوریت نیم‌ور محلات نیز راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha