پیشنهاد ایکنا برای احداث فرهنگسرای قرآن و قول مساعدت اوقاف مرکزی
کد خبر: 3930912
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸

پیشنهاد ایکنا برای احداث فرهنگسرای قرآن و قول مساعدت اوقاف مرکزی

مدیرکل اوقاف استان مرکزی پیشنهاد خبرگزاری ایکنا مبنی بر احداث فرهنگسرای قرآن در استان را مثبت و قابل پیگیری دانست و افزود: نبود فرهنگسرا احساس می‌شود و اگر دستگاه‌ها تمایل داشته باشند، اوقاف به سهم خود مشارکت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه اثرات مثبت تبیین مفاهیم قرآن در جامعه غیرقابل انکار است، اظهار کرد: آموزه‌های قرآنی با تمام ابعاد زندگی مرتبط است و پژوهش در حوزه‌های مختلف قرآنی به نهادینه شدن این مبانی در زندگی فردی و اجتماعی مردم به‌ شکل کاربردی و ماندگار کمک می‌کند.

وی اجرای برنامه‌های قرآنی را از اهم اهداف مجموعه اوقاف استان برشمرد و تصریح کرد: با متولیان امر قرآن در استان نشست‌های متعددی برگزار شد و قرار براین است اجرای طرح‌ها به دور از هرگونه موازی‌کاری باشد، چراکه براین باوریم برای رسیدن به اهداف علاوه‌بر پرهیز از موازی‌کاری باید برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت قرآنی برای استان تعریف کرد.

واحدی با تأکید بر ضرورت ورود جدی فعالان قرآنی استان در اجرای هرچه بهتر برنامه و طرح‌های قرآنی، افزود: با کمک جامعه قرآنی در بخش‌های مختلف می‌توان انتظار خروجی مناسب را داشت و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید برنامه‌ریزی و اجرا از سوی متولیان امر قرآن، پیشکسوتان، نخبگان، اساتید، مربیان، قاریان، حافظان و ... همزمان صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی با بیان اینکه عدم همگرایی و هم‌افزایی ما را از اهداف دور می‌کند، تأکید کرد: بی‌شک اگر برنامه‌ریزی از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های قرآنی مدون پیش رفته و در چارچوب مشخص تبیین شود، هدف‌گذاری‌ها نیز به سامان خواهد رسید. برای ما به عنوان یکی از متولیان قرآن رسیدن به نتیجه مطلوب، مهم است و این امر در سایه همدلی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بهتر است برای آگاهی از نتیجه طرح‌های میان‌مدت و بلند‌مدت تیم ارزیابی معین شود تا علاوه بر اینکه راستی‌آزمایی صورت می‌گیرد، بدانیم تا کجا پیش رفته‌ایم و اگر قرار است برای ادامه طرح راهبرد بهتری در دستور کار قرار گیرد، آن را اعمال کنیم.

واحدی پرداختن به منویات رهبری در خصوص مباحث قرآنی را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به استواری انقلاب بر پایه مبانی قرآن و عترت، باید جامعه‌ تراز قرآنی باشیم، بنابراین باید در گام اول خانواده‌ها با کلام وحی آشنا شوند و شاخصه‌های آن تبیین شود.

وی در پایان پیشنهاد خبرگزاری ایکنا مبتنی بر احداث فرهنگسرای قرآن در استان را مثبت و قابل پیگیری دانست و افزود: بدون تردید هر موضوعی که مردم را با مفاهیم قرآن آشنا و علم را نسبت به قرآن عمیق کند باید مورد اهمیت واقع شود. نبود فرهنگسرای قرآن در استان احساس می‌شود، اگر دستگاه‌ها نیز تمایل به انجام این اقدام داشته باشند، اوقاف به سهم خود مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha