اجرای 150 پروژه عملیاتی جامعه کارگری استان مرکزی در دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3931170
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

اجرای 150 پروژه عملیاتی جامعه کارگری استان مرکزی در دوران دفاع مقدس

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ پروژه مهم توسط جامعه کارگری استان که نقش بسیار اثرگذاری در عملیات‌ها داشته‌اند، انجام شده است و امروز تبیین این امر مهم برای جوانان راهگشاست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، با توجه به گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تصمیم دبیرخانه کشوری ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس بنا بر این شد هر قشری به تناسب با نقشی که در دفاع مقدس ایفا کرده‌اند در طول سال جاری این نقش مهم را تبیین کنند. از این رو از 25 مهر ماه تا دوم آبان ماه به این عنوان تبیین نقش جامعه کارگری و کارفرمایی در دوران دفاع مقدس نامگذاری شده است که محسن ربیعی، مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح‌الله استان مرکزی در خصوص برنامه‌های انجام شده در این ایام اینچنین گزارش می‌دهد.

ربیعی، به هفته اختصاص یافته به استان مرکزی مبتنی بر فعالیت‌های این استان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کارگران، کارفرمایان و تولیدکنندگان در دفاع مقدس اثرگذار بوده و در عرصه‌های مختلف نظیر تأمین نیرو انسانی، تأمین نیازهای اساسی رزمندگان نقش به سزایی داشتند که با توجه به این نقش مهم یک هفته تحت عنوان هفته گرامیداشت نقش جامعه کارگری و کارفرمایی در دفاع مقدس در نظر گرفته شده است که در این بازه زمانی بنا داریم ابن نقش از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

ربیعی اضافه کرد: برنامه‌های قابل توجهی در این راستا برای تبیین نقش جامعه کارگری در دفاع مقدس پیش‌بینی شده بود، اما با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌ها تنها به برنامه‌های محتوایی پرداخته شد که بیش از ۳۰ برنامه شاخص و مهم در این راستا انجام شد.

وی با اشاه به اینکه بیش از 4هزار کارگر در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند، اعلام کرد: جامعه کارگری استان در این ایام یکی از استان‌های اثرگذار در دفاع مقدس بود و بیش از ۲۶۹ شهید، ۱۴۰۰ جانباز و ۹۰ نفر آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. همچنین در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ پروژه مهم توسط جامعه کارگری استان که نقش بسیار اثرگذاری در عملیات‌ها داشته‌اند، انجام شده است و امروز تبیین این امر مهم برای جوانان راهگشاست.

ربیعی ادامه داد: با توجه به نقش اثرگذاری که کارخانجات استان به ویژه شهر اراک در دفاع مقدس ایفا کردند، چندین نوبت مراکز صنعتی از جمله آلومینیوم اراک، آذرآب، واگن پارس و ماشین‌سازی مورد تجاوز و حمله هواپیماهای دشمنان قرار گرفتند و بیش از ۷۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی اظهار کرد: 9 گروه جهادی فعال در کارخانجات و مراکز صنعتی و کارگری استان مرکزی سازماندهی شده است که آمادگی لازم برای انجام خدمت بی‌منت به مردم را دارند که نمونه‌های آن در زلزله، سیل و بیماری کرونا قابل مشاهده است. در راستای مبارزه با بیماری کرونا نیز بسیج کارگری از ابتدای شیوع این بیماری در عرصه‌های مختلفی نقش آفرینی کرده که یکی از آنها تهیه 12 هزار و 500 بسته معیشتی و 3 هزار و 500 نوشت‌افزار برای آسیب دیدگان بود.

ربیعی افزود: در راستای تحقق جهش تولید دو طرح مهم شهید برونسی و شهید کریمی در دستور کار سازمان بسیج کارگری قرار دارد که اقدامات بسیار خوب و مؤثری برای تحقق شعار سال انجام شده است. اجرای طرح شهید برونسی با محوریت حمایت از کالای ایرانی، عرصه را برای نخبگان صنعتی و دانشگاهی جهت تحقق ابتکارات و خلاقیت‌ها باز می‌کند. از این رو ۴ گروه تخصصی کارآمدان، تولیدیاران، سفیران و رصدگران برای اجرای طرح یاد شده در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اجرای طرح شهید کریمی هم گفت: این طرح با محوریت رفع موانع تولید کارخانجات و صنایع، مشکلات اداری و بوروکراسی‌ها را به طور تخصصی بررسی می‌کند و در راستای رفع موانع گام بر می‌دارند. تهیه و پخش مستند حاج مالک، نقش جامعه کارگری در دفاع مقدس و پل خیبر، تهیه و چاپ کتاب نقش صنایع استان در دفاع مقدس، حضور پیشکسوتان جامعه کارگری در رسانه ملی و فعالیت‌های گسترده در فضای مجازی از جمله برنامه‌های مهم در این هفته بود که از ۲۵ مهر ماه تا دوم آبان ماه در سطح استان مرکزی انجام شد و برخی از طرح‌ها تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha