جای خالی تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی بانوان / فعالان قرآنی دلسرد نشوند
کد خبر: 3931417
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
نگاهی به فعالیت‌های قرآنی بانوان / ۲

جای خالی تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی بانوان / فعالان قرآنی دلسرد نشوند

یک حافظ کل قرآن با بیان اینکه جامعه قرآنی بانوان نباید از کم‌اعتنایی‌ها دلسرد شود، تأکید کرد: با توجه به پیشینه فعالیت قرآنی بانوان جای خالی تاریخ شفاهی این فعالیت قرآنی احساس می‌شود و اگر خبرگزاری ایکنا استان به این امر بپردازد، خالی از لطف نخواهد بود.

جای خالی تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی بانوان / فعالان قرآنی دلسرد نشوندطیبه کاظمی، حافظ کل قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: شیوع کرونا باعث محدود شدن فعالیت قرآنی بانوان شده است، اما هنوز هستند بانوانی که دلیرانه اجازه کم فروغ شدن فعالیت‌های قرآنی را نمی‌دهند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی سنگر قرآن را خالی کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه تعدادی از مربیان قرآن با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش قرآن دارند، تصریح کرد: برخی از بانوان قرآنی با بهره‌گیری از فضای مجازی آموزش‌های لازم را به مخاطبان داده و اشکالات قرآن‌آموزان را رفع می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: با همه‌گیری کرونا و ضرورت حفاظت از سلامتی قرآن‌آموزان، برگزاری کلاس‌های حضوری قرآن کمرنگ شد. فعالیت‌های قرآنی بانوان استان پیش از شیوع بیماری به سمت عالی شدن پیش می‌رفت، اما متأسفانه شیوع کرونا فعالیت‌ها را مختل کرد.

کاظمی ضرورت توجه به حوزه فعالیتی بانوان را مورد تأکید قرار داد و افزود: محافل مختص به بانوان باید افزایش یابد و امید است پس از کرونا شاهد این اتفاق مبارک در استان باشیم. گروه تواشیح بانوان استان را باید تقویت کرد، نوجوانان و حتی کودکان مستعدی داریم که پرداختن به آنها به رونق فعالیت‌های قرآنی بانوان کمک می‌کند.

وی در خصوص پرداختن به پژوهش‌های قرآنی نیز بیان کرد: جا دارد محققان و پژوهشگران در حوزه تبیین فعالیت قرآنی بانوان استان وارد عمل شوند. با توجه به پیشینه فعالیت قرآنی بانوان جای خالی تاریخ شفاهی این فعالیت قرآنی احساس می‌شود که اگر خبرگزاری ایکنا استان که در زمینه معرفی افراد قرآنی فعالیت‌های مطلوبی داشته است، ورود کند خالی از لطف نخواهد بود. جا دارد متولیان امر این خبرگزاری را در معرفی افراد شاخص قرآنی یاری کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه فعالیت برخی بانوان قرآنی استان به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، تصریح کرد: متأسفانه از توانایی و ظرفیت بانوان قرآنی استان بهره‌گیری لازم نمی‌شود. بانوان استان دارای مهارت‌های خاص در حوزه‌های مختلف قرآن همچون داوری، قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر هستند، اما آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و روزبه‌روز در حال کم‌فروغ شدن است.

این حافظ کل در پایان بیان کرد: جامعه قرآنی بانوان فعال و بااستعداد از کم‌اعتنایی‌ها دلسرد نشوند؛ چراکه با دور شدن از میدان فعالیت، فضا برای افرادی که تجربه کافی ندارند باز می‌شود. جوانان مستعد قرآنی غرور را کنار گذاشته و در کمال تواضع وارد فضای آموزش قرآن شده و دانسته‌های خود را خالصانه در اختیار علاقه‌مندان قرآنی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha