اجرای ۴۷۵ برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی استان‌مرکزی / جای محافل مجازی قرآن خالی است
کد خبر: 3931534
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

اجرای ۴۷۵ برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی استان‌مرکزی / جای محافل مجازی قرآن خالی است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امسال به جهت محدودیت‌های موجود به واسطه بیماری کرونا، تمرکز برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی بیشتر بر برنامه‌های محتوایی با محوریت فضای مجازی است که در قالب ۴۷۵ برنامه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، 6 آبان ماه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 8 آبان یادآور حماسه بزرگ‌مردانی دانست که با وجود سن پایین در دوران دفاع مقدس افتخارآفرین بودند و سیره و سبک زندگی آنان الگویی برای نسل دانش‌آموزی فعلی است.

وی بیان کرد: امسال شهادت سید شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) حاج قاسم سلیمانی، خون تازه‌ای در رگ‌های نسل نوجوان امروزی جوشانده است.ازاین رو تبلور نوجوان مؤمن، انقلابی و پابکار را بیش از پیش می‌توان در نسل امروزی شاهد بود و به همین دلیل هفته بسیج دانش‌آموزی باید با شکوه بیشتر و با هدف ایجاد معرفت و بینش بیشتر نسبت به جنایت‌های امریکا در حق مستضعفان جهان برگزارشود.

کریمی شعار هفته بسیج دانش‌آموزی امسال را «دانش‌آموز انقلابی، مقاومت، استکبارستیز» بیان کرد و افزود: دانش‌آموز انقلابی، دانش‌آموزی است که بداند چرا باید مرگ بر امریکا بگوید و بداند مرگ بر امریکا در چه جنبه‌هایی از زندگی او باید ظهور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: اهداف به همت مربیان بسیجی و تربیتی بسیج دانش‌آموزی در سازمان‌ها و حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی تبیین می‌شود. امسال به جهت محدودیت‌های موجود که به واسطه بیماری کرونا در جامعه ایجاد شده است تمرکز برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی بیشتر برنامه‌های محتوایی با محوریت فضای مجازی است که بیش از ۲۵ عنوان برنامه محتوایی در قالب ۴۷۵ برنامه در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول راه‌اندازی پویش «آمریکا باید از منطقه برود»، راه اندازی پویش «همه با هم مرگ بر امریکا»، امضای طومار مجازی دانش‌آموزی، ایجاد کانال‌های شهرستانی راهیان نور مجازی، بیانیه ضد امریکایی مجامع علویون و فاطمیون، افتتاحیه و معرفی مسابقات سرود نغمه عشق، تولید محتوای کانال شاد سازمان بسیج دانش‌آموزی و برنامه‌های اختیاری با در نظر گرفتن شرایط و طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان از مهمترین برنامه‌های شاخص این ایام است.

وی در خصوص پویش «آمریکا باید از منطقه برود» اظهار کرد: در این پویش دانش‌آموزان می‌توانند در بخش‌های متن‌نویسی با موضوع چرا مرگ بر امریکا؟، پیام به سربازان امریکایی، نقاشی با موضوع استکبارستیزی و ترسیم جنایات امریکا، نماهنگ با موضوع چرا مرگ بر امریکا، استکبار ستیزی و ویژگی‌های دانش‌آموز انقلابی، طراحی اینفو گرافی از بیانات حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و یا به تصویر کشاندن جنایات آمریکا در منطقه، تهیه پادکست صوتی با صدای دانش‌آموز و قرائت بخشی از وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی تولیدات را به مدیریت کانال بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی در پیام‌رسان شاد و ارسال به مدیر کانال دانش‌آموز بیست در پیام رسان ایتا به شناسه @danesh_amo_bist ارسال کنند.

کریمی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا و عدم امکان برگزاری تجمع دانش‌آموزی در 13 آبان، لذا هر دانش‌آموز می‌تواند با تهیه فیلم از خود در فضاي عمومی مانند حیاط، محله و.... با صدای رسا مرگ بر امریکا در پویش همه با هم مرگ بر امریکا شرکت کند در اجرای این پویش خلاقیت دانش‌آموزان مانند، درست کردن پرچم امریکا و اسرائیل و آتش زدن آنان (با نظارت والدین یا مربیان مدرسه و رعایت ایمنی) شکوفا می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت شبکه شاد یکی دیگر از برنامه‌های مهم است که در این راستا دانش‌آموزان می‌توانند محتوای خود را در قالب متن، عکس و نماهنگ برای مدیریت کانال دانش آموز بیست ارسال کنند تا در شبکه شاد استانی منتشر  شود.

کریمی استفاده از ظرفیت شاد در هفته بسیج دانش‌آموزی مهم توصیف کرد و افزود: اجرای سرودهای خیابانی، دیدار با ائمه جمعه، فرمانده سپاه ناحیه، فرماندار،عطر افشانی مزار شهدای گمنام به صورت محدود، اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی به صورت کاروان سیار، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری نشست‌های بصیرتی به صورت برخط، ارسال پیامک و پیام به فرماندهان ودانش‌آموزان بسیجی، برگزاری نمایشگاه مجازی استکبارستیزی، برگزاری آنلاین یادواره شهدا، معرفی شهدای دانش‌آموز استان در شبکه شاد، دیدار با خانواده شهدا بصورت محدود، تقدیر از دانش‌آموزان جهادگر بسیجی، تجلیل از مدافعان سلامت، شروع طرح نذر هوشمند (کمک به تهیه لوازم کمک آموزشی)، اجرای دوره‌های عملی میدان تیر، اعزام گروه‌های جهادی دانش‌آموزی به مناطق محروم برابر با ضوابط ابلاغی، آذین‌بندی واحدهای مقاومت بسیج و حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های اختیاری در هفته بسیج دانش‌آموزی است.

انتهای پیام
captcha