دایرةالمعارف مهدویت ویژه نوجوانان منتشر می‌شود
کد خبر: 3931665
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸

دایرةالمعارف مهدویت ویژه نوجوانان منتشر می‌شود

انتشارات جمکران از تدوین دایرة‌المعارف مهدویت ویژه نوجوانان خبر داد که در حال حاضر به نیمه راه رسیده است.

دایرةالمعارف مهدویت ویژه نوجوانان منتشر می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ دایرﺓالمعارف یا دانش‌نامه، خلاصه مستند و قابل فهمی از مجموع اطلاعات بشری - در همه رشته‌ها یا در رشته‌ای معین بوده که به ترتیب الفبایی تنظیم شده است. در سال‌های اخیر تهیه سالنامه برای نوجوانان رواج یافته و جذابیت و اثر ویژه‌ای روی مخاطب خود دارد؛ از این رو تولید دایرة‌المعارف، هزینه و زمان می‌طلبد.
 
انتشارات کتاب جمکران در راستای توجه بدیع به مخاطب نوجوان، اقدام به تدوین دایرة‌المعارف مهدویت ویژه نوجوانان کرده و تاکنون به نیمه راه رسیده است. در این مجموعه سعی شده ضمن آشنایی کلی نوجوانان با مفاهیم پایه اسلام، مطالب مستند و مفید برای آشنایی با فرهنگ مهدویت و انتظار مناسب این رده سنی ارائه شود.
 
بناست در این اثر از متن‌محوری گذر شود و از تصاویر، نقشه‌ها، داده‌نما (اینفوگرافی) و جداول مکمل به صورت گسترده استفاده شود. البته این نوع آثار از سویی هزینه و زمان تولید را دوچندان کرده و از سوی دیگر جذابیت و قدرت انتقال کتاب را مضاعف خواهد کرد.
 
مروری بر تاریخ انبیا، آشنایی با تاریخ صدر اسلام، گذری بر زندگی چهارده معصوم، امام مهدی از ولادت تا غیبت، تاریخ غیبت، آخرالزمان و همچنین گزیده‌ای از نشانه‌های ظهور از فصول اصلی کتاب محسوب می‌شود.
 
در حال حاضر این اثر به نیمه راه رسیده و تا سال آینده به دست مخاطبان خواهد رسید.
انتهای پیام
captcha