توهین به پیامبر(ص) نشانه ناتوانی غرب برابر اسلام است
کد خبر: 3931820
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

توهین به پیامبر(ص) نشانه ناتوانی غرب برابر اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حمایت مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از توهین و بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر(ص) نشانه عجز و ناتوانی دنیای غرب برابر جبهه اسلام است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 7 آبان ماه در جلسه درس اخلاق مدیران استان، با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در این ماه در طول تاریخ ایران بر لزوم آگاهی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان از وقایع این ماه و تبیین این رخدادها، اظهار کرد: حوادث تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی درس‌های بسیار بزرگی در آن نهفته است که باید امروز از این درس‌ها به درستی استفاده و در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد.

وی نقش امام راحل در تاریخ معاصر ایران را نقشی فراموش ناشدنی توصیف و تصریح کرد: ایشان با بصیرت، زمان‌شناسی، شجاعت، صراحت و روحیه استقلال طلبی حوادث را مدیریت و مواضع بسیار حکیمانه‌ای اتخاذ کردند که منتج به پیروزی انفلاب و عزت مردم ایران شد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه امروز همه مردم ایران  جهان اسلام مدیون امام(ره) هستند، اضافه کرد: آن حضرت بساط غارت‌گری‌ها و چپاول ثروت‌های ملت ایران را جمع، وابستگی‌ها را از بین برده و دستان خائنانه آنان را از کشور قطع کرد.

اتکا به اقتصاد نفتی آفت است

به‌گفته وی تکیه بر اقتصاد نفتی آفتی بزرگ برای اقتصاد کشور است و تلاش برای نجات از این اقتصاد تکلیفی ملی است. امروز تمرکز و توجه همه باید به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخل باشد و به جهش تولید به چشم راه برون از این نوع اقتصاد نفتی نگاه کرد. یکی از نیازهای امروز کشور توجه به خودکفایی در دام و طیور است و خودکفایی و استقلال همه جانبه در این عرصه ضرورت است. وابستگی و متکی بودن به بیگانگان در هر عرصه و حوزه ای برای کشور سم مهلک و آفت بزرگ است و همه باید تلاش کنیم کشور از شر وابستگی به بیگانگان رهایی پیدا کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به این مطلب که وابستگی به بیگانگان دارای ابعاد خطرناکی است و می‌تواند در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی برای کشور مشکل‌ساز باشد، اظهار کرد: غرب از صدها سال گذشته به دنبال وابستگی ایران و ملت بود، اما تفکر امام تفکر خودکفایی، استقلال و کرامت بود و امروز همه باید تفکر و راه امام را با قدرت دنبال کنیم.

وی ادامه داد: راهی که امام(ره) ترسیم فرمودند و مقام معظم رهبری در طی این سال‌ها با قدرت آن را ادامه دادند راه عزت، شرف، استقلال، کرامت و خودکفایی است و همه باید این راه و مسیر را با قدرت ادامه دهیم و این یک وظیفه دینی و ملی محسوب می شود و تبعیت از بیگانگان و چشم داشتن به آنان حرام است.

ضرورت وحدت همه‌جانبه دنیای اسلام

امام جمعه اراک بیان کرد: حمایت مکرون، رئیس‌جمهور خبیث فرانسه از توهین و بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر(ص) نشانه عجز و ناتوانی دنیای غرب در برابر جبهه اسلام و این اقدامات نشانه‌ای از افول و پوچی آنان دارد. هفته وحدت فرصت بسیار خوب و مناسبی برای وحدت دنیای اسلام بر ارزش‌های مشترک است و اگر دنیای اسلام به فکر عزت و شرف است باید وحدت همه‌جانبه داشته باشد.

وی با اشاره به فشرهای اقتصادی در کشور، تأکید کرد: فشارهای اقتصادی و روانی دشمن نباید امت اسلام را نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی دلسرد کند. امت حزب‌الله امتی است که در برابر شرایط سخت راه مقاومت، ایستادگی و پایبندی بر ارزش‌ها را انتخاب می‌کند. عدالت‌خواهی، مبارزه با ظالمان، حمایت از مظلومان، مقابله با آدم‌کش‌ها و جنایت‌کاران و نبرد با استکبار جهانی از اهداف مشترک در دنیای اسلام است و یک وظیفه انسانی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول گفت: ملت ایران مسیر ایستادگی و مقاومت را با قدرت ادامه می‌دهد، اظهار کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ملت ایران تصمیم‌گیرنده باشد. ملت ما، ملتی بزرگ است و باید یک الگوی تمام عیار برای دنیای اسلام باشد. امروز کشور نیاز به سردار سلیمانی‌ها، شهید احمدی‌روشن‌ها و شهید بهشتی‌ها دارد تا بتواند این راه پر فراز و نشیب را با قدرت ادامه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصص برای آینده کشور را ضرورت خواند و گفت: مدیران انقلابی، افراد متخصص و کارآمد، جوانان دلسوز و همه مردان غیرتمند و زنان با خدا از سرمایه‌های ایران اسلامی هستند و باید قدر این سرمایه‌ها را دانسته و به خوبی بهره‌گیری کنیم.

انتهای پیام
captcha