اعلام آمادگی 20 گروه جهادی متخصص جهت کمک به کادر درمان استان مرکزی
کد خبر: 3931941
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹

اعلام آمادگی 20 گروه جهادی متخصص جهت کمک به کادر درمان استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه ۸۰۰ گروه جهادی فعال در استان، گفت: از این تعداد ۲۰ گروه متخصص برای کمک به کادر ایثارگر درمان جهت مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در خصوص لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای نقش آفرینی در امر مبارزه و مقابله با بیماری کرونا گفت: یکی از بندهای مهم فرمان ایشان در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا کمک‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح برای کمک به امر مبارزه و مقابله با شیوع بیماری کرونا است که بسیجیان همیشه در صحنه با هدایت سپاه روح‌الله تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود را در دو بُعد غربالگری و کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت به میدان آورده است.

وی افزود: بسیجیان و پاسداران استان کاملا به دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری پایبند هستند و در همه ابعاد از جمله در اختیار گذاردن مراکز درمانی متعلق به سپاه در استان جهت غربالگری و تست‌های اولیه، تولید ماسک و تجهیزات مقابله‌ای با این بیماری، مشارکت در امر غربالگری به شکل محله و منطقه محور، حضور بسیجیان متخصص در بیمارستان‌ها برای کمک به مدافعان سلامت و کادر درمان و پای کار آوردن اقشار مختلف مردم برای ادامه داشتن نهضت کمک مؤمنانه تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار مؤثری که از ابتدای بیماری کرونا در حال انجام است راه‌اندازی نهضت کمک مؤمنانه است که استان مرکزی در این اقدام خداپسندانه پیشتاز است و در مراحل مختلف توانسته صدها هزار بسته معیشتی را با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا تقدیم نیازمندان کند و امروز توان و تجربه گذشته برای راه‌اندازی پویش جدید به کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه فرمان مقام معظم رهبری برای تمامی بسیجیان و پاسداران در استان به یک مأموریت مهم تبدیل شده، گفت: در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق امر معظم له استفاده خواهیم کرد و علاوه بر آن با استفاده از ظرفیت‌های موجود به دنبال راه‌اندازی بسیج مردمی در استان برای کمک به کادر ایثارگر و فداکار درمان نیز هستیم.

کریمی با اشاره به اهمیت نقش مردم در امر مبارزه با کرونا بیان کرد: مبارزه با موج سوم کرونا نیازمند مشارکت عمومی مردم در همه ابعاد است. لذا ابتدا از مردم شریف و هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم به تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند و در صورت امکان توان و امکانات خود را برای مبارزه با این بیماری در ابعاد مختلف پای کار آورند.

وی افزود: تمامی دفاتر بسیج و سازمان‌های اقشاری بسیج استان به ویژه بسیج سازندگی در طی یک فراخوان عمومی ازجوانان متعهد و انقلابی دعوت می‌کند در صورت امکان برای مبارزه با بیماری کرونا و به ویژه کمک به کادر درمانی و مدافعان سلامت پای کار بیایند تا شرایط جامعه به حالت عادی بازگردد. هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی برای آموزش و سازماندهی نیروهای فراخوان داده شده انجام شده تا از این طریق بتوانند در مسیر خدمت به بیماران کرونایی بهتر حضور پیدا کنند.

فرمانده سپاه روح الله با دعوت از خیرین برای نقش آفرینی در رزمایش کمک مؤمنانه بیان کرد: از همه خیرین و افرادی که توانایی کمک برای تهیه بسته‌های معیشتی دارند دعوت می‌شود در راستای راه‌اندازی پویش جدید نهضت کمک مؤمنانه در استان پای کارآمده تا از این طریق بتوان بخشی از آسیب‌هایی که به واسطه این بیماری منحوس ایجاد شده را جبران کنیم.

کریمی تأکید کرد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده اگر اراده و همت‌های بلند خود را پای کار بیاورند در بحران‌ها پیروز و سربلند بیرون خواهند آمد و امروز که در شرایط کرونایی قرارگرفته‌ایم عادی شدن شرایط تنها با پیوند خوردن اراده‌ها و انگیزه‌ها و عزم آحاد مردم و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ گروه جهادی فعال در استان که برگرفته از اقشار مختلف مردم هستند آمادگی کامل برای نقش آفرینی جهت مبارزه و مقابله با کرونا را دارند، افزود: از این تعداد ۲۰ گروه متخصص برای کمک به کادر ایثارگر درمان و ۱۲۰ گروه نیز برای ضدعفونی و گندزدایی معابر نیز سازماندهی شده‌اند که در صورت نیاز حاضر به خدمت‌رسانی هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: اقشار تخصصی بسیج از ابتدای شیوع بیماری اقدامات مختلفی به آحاد جامعه داشته‌اند و هم‌اکنون این اقشار تخصصی و خصوصاً بسیج سازندگی، بسیج جامعه پزشکی و بسیج طلاب در آمادگی کامل به سر می‌برند. همچنین تهیه و تولید ماسک بهداشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در دستور کار بسیج سازندگی بوده که تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ماسک تولید شده و ۲۵ کارگاه تولید ماسک در استان فعالیت دارند و بیش از ۱۹۰ هزار بسته معیشتی به همت بسیج سازندگی در اختیار افراد آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha