توزیع ۳ هزار جلد کتاب در مناطق حاشیه‌نشین اراک
کد خبر: 3935618
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

توزیع ۳ هزار جلد کتاب در مناطق حاشیه‌نشین اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک از توزیع رایگان بیش از ۳ هزار جلد کتاب به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در مناطق حاشیه‌نشین این شهرستان خبرداد.

حمید کربلایی‌حسنی، سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک، در گفت‌و‌گوبا ایکنا از استان مرکزی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: شهرداری از تمام ظرفیت خود برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه استفاده می‌کند و بدین منظور روز گذشته، 25 آبان ماه 3 هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه‌های استان مرکزی اهدا شد.

وی عناوین کتاب‌های اهدا شده را بیشتر دینی، اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی بیان کرد و افزود: کتاب‌های اهدایی به نهاد کتابخانه‌های استان از تولیدهای سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و یا آثار تعدادی از نویسندگان بومی اراک است. با اجرای این طرح علاوه بر توسعه فرهنگ کتابخوانی، معرفی نویسندگان اراکی به مردم نیز مدنظر بوده است.

حسنی با اشاره به اینکه توزیع بیش از 3هزار جلد کتاب در مناطق حاشیه‌نشین اراک در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: جهت انجام این طرح وسیله نقلیه‌ای در نظر گرفته شده و کتاب‌ها با مضمون و رویکرد آموزش شهروندی به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی از سوی این سازمان خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی هر ماه یکبار با موضوعی مناسبتی و یا موضوعی اجتماعی ویژه شهروندان اراکی برگزار و در پایان به نفرات برگزیده به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha