اختلاف‌نظر در تصمیم‌های مقابله با کرونا غیرقابل قبول است
کد خبر: 3935979
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

اختلاف‌نظر در تصمیم‌های مقابله با کرونا غیرقابل قبول است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری کرونا اقدام ملی است، اظهار کرد: اختلاف نظر تصمیم‌های مقابله‌ با کرونا غیرقابل قبول است و همه باید با پرچم‌داری وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در یک مسیر حرکت کنیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 28 آبان ماه در کلاس درس اخلاق مدیران استان که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه آفرینش انسان با حکمت و هدف بوده و به واسطه مسئولیت خطیری که برعهده انسان گذاشته شده است از دید قرآن موجودی مسئول و دارای شعور شناخته می‌شود و موظف است در راستای فرهنگ و تمدن‌سازی از آن استفاده کند.

وی مسئولیت انسان در شرایط امروز را بسیار حساس و سنگین دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نعمت است و ما امت اسلامی مکلف هستیم در قبال این نعمت الهی مسئولیت خود را در تشخیص به‌هنگام و عمل صالح به خوبی انجام دهیم، چراکه اساس انسان تهذیب نفس است و مسیری که خداوند برای انسان روشن کرده مسیر الی‌الله است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: پیروزی انقلاب فرصتی گرانسنگ پیش روی ملت ایران و امت‌های اسلامی جهان قرار داده است و پسندیده نیست به سادگی از این فرصت گران‌بها عبور کنیم. پیشرفت‌های متعدد چهل ساله اخیر در عرصه‌های مختلف نتیجه مجاهدت و فداکاری‌های بسیار زیادی است و در این برهه زمانی همه در قبال این پیشرفت‌ها و دستاوردها مسئولیم و به طور قطع مسئولیت بیشتر، توجه مدیران و مسئولان نظام اسلامی است.

این مقام مسئول بیان کرد: نمونه انقلاب اسلامی در طول تاریخ در دنیا تکرار نشده است. همه جهان می‌دانند انقلاب‌های ایجاد شده در دنیا علاوه بر اینکه بر ضد بشریت و اسلام بودند ماندگاری هم نداشتند، اما انقلاب اسلامی ادامه راه انبیا و اولیای الهی است و به اقتدارش افزوده می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی موج تحولات منطقه و کشورهای دیگر را برگرفته از انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: انقلاب اسلامی به واسطه داشتن بن‌مایه حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان دنیا را تحت تأثیر تحولات عظیمی قرار داده است، چراکه منافع مردم در انقلاب اسلامی به عنوان رکن اصلی در انقلاب محسوب می‌شود و وجود رهبرهای الهی در انقلاب و نحوه مدیریت ایشان در شرایط حساس همواره در دنیا زبانزد است.

وی با اشاره به اینکه طنین‌ فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار، ازخودگذشتگی، غیرت دینی و اسلامی در کشور و منطقه اسلامی مدیون انقلاب اسلامی است، بیان کرد: شرایط اسفناک مردم قبل از روی کار آمدن انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، شرایط امروز با قبل از انقلاب به دلیل انجام خدمات ارزشمند و پیشرفت‌های متعدد بسیار متفاوت بوده و قابل قیاس نیست. همه وظیفه داریم شرایط و دستاوردها را برای نسل جدید تبیین کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط کرونایی را متذکر شد و افزود: در شرایط شیوع موج سوم بیماری کرونا همکاری با ستاد مقابله با کرونا، انجام مصوبات و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اصلی مهم تلقی می‌شود. بسیار ضروری است همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اداری در اجرای شیوه‌نامه‌ها مشارکت داشته و مردم هم به قوانین پایبند باشند.

تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در مساجد استان مرکزی

امام جمعه اراک به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در مساجد نیز اشاره و اظهار کرد: قرارگاه شهید سلیمانی در استان با محوریت مساجد و میدان‌داری ائمه جمعه تشکیل شده و در این مدت کوتاه اقدامات خوبی انجام داده است. امروز جامعه روحانیت در امر مبارزه با کرونا پیشتازند و این مهم نشان از پیشگام بودن این قشر از جامعه در عرصه‌های مختلف دارد.

وی تلاش مضاعف و به کارگیری ظرفیت‌های موجود در جهت پیشگیری از بیماری کرونا را یادآور شد و گفت: قطع زنجیره بیماری کرونا نیازمند عزم همگانی و اراده جمعی است. مبارزه با بیماری کرونا اقدام ملی و فراجناحی است که همه باید با استفاده از بسیج ملی این امر مهم را انجام دهیم. اختلاف نظر تصمیم‌های مقابله‌ای با کرونا غیر قابل قبول است و همه باید با پرچم‌داری وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در یک مسیر حرکت کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: در شرایط کنونی حفظ انسجام و وحدت ملی اصلی مهم است، حفظ انسجام و وحدت در کشور موجب عزت ملی، کرامت و سربلندی و دعواهای سیاسی به ضرر منافع کشور و منافع ملی است، همه وظیفه داریم در مدیریت و اداره صحیح کشور کمک کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی در پایان تصریح کرد: توطئه و تحریم‌های ناجوانمردانه و خلاف بشری آمریکا علیه ملت ایران مسئله تازه‌ای نیست. جلوگیری از ورود واکسن آنفولانزا و داروهای مورد نیاز مردم به کشور در شرایطی که هزینه‌های آن پرداخت شده است خیانت به امت اسلامی و جامعه بشری است. امروز همه ما به ویژه دولت وظیفه داریم برای رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت تلاش کرده و صادرات غیر نفتی را افزایش داد. لازم است در این شرایط حمایت از تولید و تحقق جهش تولید در دستور کار همه ما باشد.

انتهای پیام
captcha