پلمپ واحدهای صنفی در تعطیلات ناشی از کرونا ارشادی باشد
کد خبر: 3936116
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰

پلمپ واحدهای صنفی در تعطیلات ناشی از کرونا ارشادی باشد

استاندار مرکزی با اشاره به اجرای طرح تعطیلی 2هفته‌ای شهرهای قرمز و نارنجی، اظهار کرد: دستور داده شده است که مأموران امر در پلمپ واحدهای صنفی با تعامل رفتار کنند، فرمانداران نیز دقت کنند که تمام مراحل به صورت ارشادی باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر روز گذشته، 28 آبان ماه در 71اُمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: در طول یک هفته گذشته شاهد تثبیت شرایط در استان بوده‌ایم. طی دو هفته آینده 75 درصد مشاغل کشور تعطیل می‌شوند که خسارت بالای اقتصادی را در برخواهد داشت، اما کرونا در جای دیگر خسارت‌های سنگین‌تری را تحمیل می‌کند که باید یکجا زنجیره قطع شود. متأسفانه تمامی کادر درمان فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر اصناف طی هشت ماهه گذشته خسارت بالایی را متحمل شده‌اند و برای حفظ سلامتی عموم باید مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرهای قرمز و نارنجی اجرایی شود، تصریح کرد: جزئیات تعطیلی پیشرو به اطلاع مردم رسانده می‌شود. در کنار این مصوبات قرارگاه سلامت استان در قالب طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بازه زمانی طولان‌ تر کار خود را با مرکزیت مساجد دنبال می کند.

آقازاده بیان کرد: درست است که تا 2 هفته آینده مساجد در شهرهای قرمز و نارنجی از برگزاری نماز جماعت محروم هستند، اما پایگاه‌های مساجد جهت اجرای طرح شهید سلیمانی بدون هیچ تجمعی فعال هستند و تنها محلی برای تصمیم‌گیری هستند.

این مقام مسئول از مردم تقاضای همکاری با مأموران جهت بستن واحدهای صنفی برابر قانون و مصوبه ملی در شهرهای قرمز و نارنجی کرد و گفت: دستور داده شده است که مأموران امر در پلمب واحدهای صنفی با تعامل رفتار کنند. زیرا دنبال فشار آوردن به مردم نیستیم. بی‌شک این شرایط(تعطیلی) به سود جامعه و سلامت مردم است، فرمانداران دقت کنند که تمام مراحل به صورت ارشادی باشد، مدیران توجه کنند در صورت عدم انجام مصوبات به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت ارجاع داده می‌شوند.

وی تأکید کرد: برگه‌های تردد توسط بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی صادر می‌شود، اگر صدور برگه تردد برای فردی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، غیرضروری باشد، مدیر باید نسبت به اقدام انجام شده، حتما پاسخگو باشد و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده برعهده بالاترین مسئول دستگاه اجرایی است و فرمانداران نیز موظف به نظارت هستند. دقت شود جلسات طی دو هفته اخیر در شهرهای قرمز باید حداکثر 15 نفره باشد و حت‌الامکان جلسات حضوری نباشد و در شهرهای نارنجی نیز حداکثر 20 نفر. همچنین فرمانداران در شهرهای قرمز دارای بازار سرپوشیده و پاساژ هماهنگی لازم را دنبال کنند تا تعطیلی انجام گیرد و با متخلفان نیز برخورد لازم می‌شود.

۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، هم در این جلسه طرح جامع مدیریت هوشمند تردد از اول آذرماه و محدودیت تردد خودروها را تشریح و بیان کرد: بااجرای طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه، شهرها به گروه های سه گانه قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می‌شوند.

وی اضافه کرد: تقسیم‌بندی شهرها براساس شاخص‌های وزارت بهداشت، دوشنبه هر هفته اعلام و براساس شاخص‌های وزارت بهداشت 6 شهرستان اراک، ساوه، دلیجان، شازند، خمین و کمیجان استان مرکزی در وضعیت قرمز و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اکرمی با اشاره به اینکه مطابق تصمیم‌ها و ضوابط مقررست در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز از اول آذرماه یک سوم کارکنان دولت در محل کار حاضر شوند، اظهار کرد: گروه‌های شغلی دو، سه و چهار به مدت 2 هفته کاملا تعطیل هستند و لازم است سازمان صمت و اتاق اصناف به صورت مکتوب تعطیلی را به صنوف اعلام کند. ناظر عالی بر این امر دانشگاه علوم پزشکی و مسئول اجرا سازمان صمت است.

واحدهای متخلف در لحظه پلمپ می‌شوند

وی هشدار داد: در این طرح چنانچه یک واحد صنفی فعال و باز بود، نیازی به تذکر و توبیخ نیست و مأموران می‌توانند در لحظه اقدام به پلمب واحد کنند و نیروی انتظامی از مأموران صمت حمایت می‌کنند. همچنین مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه به صورت کامل در شهرهای قرمزتعطیل هستند. در صورت فعال بودن این اماکن، در مرحله اول تذکر داده می‌شود، در صورت تکرار، انفصال از خدمت به مدت سه ماه برای مدیران دولتی مدارس و در صورت باز بودن آموزشگاه‌های خصوصی مبلغ 2 میلیون تومان جریمه لحاظ می‌شود.

اکرمی بیان کرد: در شهرهای دارای وضعیت قرمز، تمامی مساجد، نمازهای جمعه، مراسم‌های مذهبی و آیینی به مدت 2 هفته تعطیل هستند. براساس این طرح، ورود پلاک‌های غیربومی به شهرها کاملا ممنوع است و در غیر این صورت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. همچنین تردد خودروهای شخصی در این شهرها از ساعت 21 تا 4 بامداد نیز ممنوع است و در صورت تردد مبلغ 200 هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از اول آذرماه به مدت 2 هفته تردد پلاک‌های غیر بومی در استان ممنوع است. افراد ساکن در استان با پلاک‌های غیربومی استان با در اختیار داشتن کارت بیمه خودرو که نشان از سکونت در استان دارد می‌توانند در شهر تردد داشته باشند. برای تردد پرسنل کارخانجات در شیفت شب، کادر درمان و ... کارفرما باید لیست را به فرمانداری ارسال کند و در صورت تأیید لیست در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: ادارات شهرهای نارنجی با یک دوم ظرفیت کارمندان خود فعال خواهند بود. مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و آموزشگاه‌های خصوصی تعطیل و ورود خودروها با پلاک غیربومی به این شهرها نیز ممنوع اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha