ساختار قرارگاه جهادی سلامت شهید سلیمانی، مسجد محور است
کد خبر: 3936117
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹

ساختار قرارگاه جهادی سلامت شهید سلیمانی، مسجد محور است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ساختار و سازمان قرارگاه جهادی سلامت شهید سلیمانی با محوریت مساجد تشکیل شده که با پایان تعطیلی دو هفته کار قرارگاه تمام نمی‌شود، بلکه چشم‌انداز فعالیت قرارگاه شش ماهه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی،، روز گذشته، 28 آبان ماه در مراسم تشکیل و افتتاح قرارگاه جهادی، سلامت و محله محور شهید سلیمانی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و با توجه به گرفتاری‌ها و مشکلاتی که ویروس منحوس کرونا برای جامعه و افراد ایجاد کرده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تشکیل قرارگاه مشارکتی، جهادی، سلامت محله محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قصد دارد از تمام ظرفیت خود برای مهار بیماری کرونا بهره برد.

وی تصریح کرد: تهاجم همه جانبه علیه بیماری کرونا و اقدامات دفاعی در تمام ابعاد با رویکرد کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت و کاهش آسیب‌های همه جانبه مردم از اهداف مهم تشکیل قرارگاه جهادی و سلامت شهید سلیمانی است که در ۱۲ شهرستان استان به طور میدانی آغار به کار می‌کند.

کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه بهداشت و سلامت از ارکان مهم در جامعه محسوب می‌شود و اگر مورد تهاجم قرار گیرد پیشرفت و تعالی جامعه با آسیب مواجه خواهد شد. لذا تشکیل این قرارگاه به برکت هفته بسیج یک امر ضروری است که نیاز است با مشارکت و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مسئول و نقش‌آفرینی عموم مردم در راستای تحقق اهداف گام برداریم.

وی ادامه داد: طرح جامع شهید سلیمانی که در قرارگاه شهید سلیمانی عملیاتی خواهد شد از چند ماه گذشته آغاز به کار کرد و  امروز با تجربیات ارزشمندی که در این چند ماه کسب شده است طرحی جامع و کامل به مرحله تدوین رسیده که باید با تمام توان و ظرفیت‌های موجود برای اجرای دقیق آن تلاش کنیم.

این مقام مسئول گفت: دفاع مقدس به عنوان یک گنج گرانبها و تجربه ارزشمند در طول این چهل سال نشان داده که در مقاطع و شرایط مختلف کاربرد و کارایی دارد. لذا باید از مؤلفه‌هایی که در دفاع مقدس نمود عملیاتی دارند به خوبی استفاده کنیم. یکی از تجربه‌های مهم در دفاع مقدس نقش و مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت بسیج مردمی است که اگر بتوانیم بسیج همه جانبه را پای کار بیاوریم قطعا اتفاق مؤثری رقم خواهد داد.

کریمی اضافه کرد: دفاع مقدس به ما درس می‌دهد که برای انجام اقدامات بزرگ باید عزم راسخ داشته باشیم و اجرای آن کار را به عنوان یک عمل صالح بدانیم که البته عمل صالح دو شرط اخلاص در عمل و رعایت تقوا را دارد. قرارگاه جهادی سلامت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی با ۷ کمیته تخصصی و ریاست استاندار استان، معاونت دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی عملیاتی و میدانی سپاه روح‌الله تشکیل شده است و تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌های دیگر در ساختار و سازمان این قرارگاه دیده شده‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش و همراه سازی، کمیته منابع انسانی و سازماندهی، کمیته نطارت، پایش و ارزشیابی ، کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ، کمیته فرهنگی، روابط عمومی، رسانه و اطلاع رسانی و کمیته گروه‌های جهادی و حمایت از نیازمندان کمیته‌های موجود در ذیل قرارگاه هستند که مسئولیت‌ها و اهداف آنها به خوبی دیده شده است. همچنین در بحث فنی و کارشناسی تمامی دستورالعمل‌ها که دانشگاه علوم پزشکی ارائه کند سپاه به عنوان فرمانده عملیات آن را اجرایی خواهد کرد و در واقع سپاه مجری کار است و اجرای درست و دقیق خواسته‌های دانشگاه علوم پزشکی را دنبال می‌کند.

کریمی بیان کرد: ساختار و سازمان قرارگاه جهادی سلامت شهید سلیمانی با محوریت مساجد تشکیل شده که با پایان تعطیلی دو هفته کار قرارگاه تمام نمی‌شود، بلکه چشم‌انداز فعالیت قرارگاه شش ماهه در نظر گرفته شده است. امروز نیازمند مشارکت و نقش‌آفرینی تمام مسئولان برای تحقق و اجرای کامل و جامع اهداف قرارگاه هستیم. پای کار آوردن و نقش آفرینی مردم خود سرمایه و منابع عظیمی را در اختیار قرار می‌دهد و باید این هنر را داشته باشیم که ظرفیت عظیم بسیج مردمی را پای کار بیاوریم.

هزینه‌های دوهفته تعطیلی برای کشور بسیار کمرشکن است

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، در این مراسم گفت: گر دفاع مقدس با دشمنان بعثی و کشورهای غربی طرف بودیم، امروز در مقابل دشمنی به نام ویروس منحوس کرونا هستیم که سلامت و معیشت مردم را هدف گرفته است و همه وظیفه داریم با تأسی از روحیه دفاع مقدس به درستی نقش‌آفرین باشیم.

وی تصریح کرد: تشکیل قرارگاه جامع شهید سلیمانی توسط سپاه روح‌الله استان قدامی به‌موقع بود و جای تقدیر دارد که دلسوزانه این قرارگاه را برای مبارزه و مقابله همه جانبه با کرونا تشکیل دادند. این قرارگاه به مثابه حمله به دشمن است و همه باید نقش خود را در قرارگاه به درستی ایفا کنند. هدفمند، هوشمند و دقیق عمل کردن باید در دستور کار قرارگاه باشد و امروز با همه توان و امکانات لازم باید به مبارزه با دشمنی همچون کرونا برویم و همه باید تلاش کنیم که اهداف قرارگاه به خوبی محقق شود.

آقازاده بیان کرد: اولویت قرارگاه باید مبتلایان به کرونا باشد که به خوبی رهگیری و شناسایی شوند تا مشکلاتی برای جامعه و خانواده خود ایجاد نکنند و البته قطع زنجیره کرونا محور تمامی فعالیت ها باشد و همه باید تلاش کنیم زنجیره ابتلا قطع شود. قرارگاه شهید سلیمانی و مجموعه‌هایی که اینچنین مخلصانه برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند چشم امید مقام معظم رهبری و مردم هستند و همه باید کمک کنیم تا در پایان این دو هفته تعطیلی نتایج خوب و مؤثری کسب شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هزینه‌های دوهفته تعطیلی برای کشور بسیار کمرشکن است، اما به خاطر سلامت مردم ناچار به اجرا کردن آن هستیم و متاسفانه در طی این دو هفته تعطیلی خسارت‌های کمرشکنی به برخی از مردم وارد می‌شود که راهکار آن همدلی و راه‌اندازی پویش‌های کمک مؤمنانه است تا بتوانیم دست اطرافیانمان را بگیریم.

وی گفت: تعطیلی دو هفته ای در کشور اگرچه خسارت آور است، اما یک فرصت ارزشمند برای قطع زنجیره کرونا و کاهش خسارت‌ها است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم. از روز اول تعطیلی تنها گروه ۱ در مناطق قرمز استان می‌توانند فعالیت داشته باشند و انتظار داریم مردم ما را در اجرای صحیح این طرح یاری دهند.

آقازاده تصریح کرد: نیروی انتظامی، بسیج، سپاه ، دستگاه‌های دیگر و شورای تأمین برای اجرای صحیح طرح و اعمال قانون یک تعامل مثبت با مردم داشته باشند و نهایت همکاری با مردم انجام شود.در شرایط مختلف کشور هر جایی که بسیج به میدان آمد خیالمان از بابت مسائلی راحت شد، چراکه بسیج برگرفته از بطن مردم است و یک تجربه چهل ساله دارد و در طول این سال‌ها نشان داده به عنوان یک نسخه شفا بخش، کارکردی مؤثر دارد و امروز همه باید بسیج را کمک دهیم.

انتهای پیام
captcha