بسیج؛ مروج باورهای توحیدی در گفتمان‌سازی انقلابی
کد خبر: 3937262
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰

بسیج؛ مروج باورهای توحیدی در گفتمان‌سازی انقلابی

رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: استحکام باورهای توحیدی در گفتمان‌سازی انقلابی بسیار مؤثر است و نیروهای بسیج با تکیه بر روحیه جهادی و انقلابی سفیران نشر اندیشه‌های انقلابی در جهان هستند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که خداوند در آیه 138 سوره مبارکه «بقره» می‌فرماید: «صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ، رنگ خداست (که به ما رنگ ایمان و سیرت توحید بخشیده) و چه رنگی بهتر از رنگ (ایمان به) خدا؟ و ما او را پرستش می‌کنیم».

وی با بیان اینکه شجره طیبه، ماهیتی جر کلمه توحید ندارد، اظهار کرد: بسیجیان، نیروهایی پویا، سازنده و دارای رشد و نمو بوده و از سکون بی‌زارند. شجاعت و شهامت بسیجیان برگرفته شده از مکتب وحیانی است و خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ، و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید».

سرلکیان ولایت‌پذیری را یکی از شاخصه‌های بارز بسیجیان برشمرد و با استناد به آیه اول سوره «حجرات» که می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ، اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد در برابر خدا و پيامبرش [در هيچ كارى] پيشى مجوييد و از خدا پروا بداريد كه خدا شنواى داناست»، گفت: بسیج ترجمان آیات الهی است و هرآنچه برای این مجموعه در نظر گرفته شده است به منصه ظهور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مأموریت بسیج امروز کمتر از بسیج دوران دفاع مقدس نیست، بلکه از گستردگی بیشتری نیز برخوردارست، تصریح کرد: داشتن روحیه ایثار، شجاعت، تقوا، شهادت‌طلبی در سایه قرآن و ولایت باعث شده آنان به نیرویی قابل اتکا در زمینه‌های مختلف تبدیل شوند.

این مقام مسئول ضرورت گفتمان‌سازی با تکیه بر اندیشه‌های توحیدی و موحدانه را متذکر شد و افزود: استحکام باورهای توحیدی در گفتمان‌سازی انقلابی بسیار مؤثر است و نیروهای بسیج با تکیه بر روحیه جهادی و انقلابی که دارند سفیران نشر اندیشه‌های انقلابی در جهان هستند.

سرلکیان به فرمایش امام(ره) که فرمودند: «و باید جوانان ما بدانند تا معنویت و عقیده به توحید و معاد در کسی نباشد محال است از خود بگذرد و در فکر امت باشد» استناد کرد و افزود: جوانان و بسیجیان امروز با دستانی قوی‌تر وارد صحنه کارزار با دشمن شده و با انجام تاکتیک‌های نوین آنان را به ستوه درآورده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج فقط در حوزه نظامی وارد نشده است و مأموریت خود را در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کند، ادامه داد: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد، توسعه تولید، بهداشت، سلامت و مقابله با کرونا ازجمله اهدافی است که از سوی این مجموعه دنبال می‌شود.

رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و ترویج آزادی‌خواهی را از دیگر شاخصه‌های بارز بسیج دانست و اظهار کرد: گفتمان استکبارستیزی که برگرفته شده از آیات الهی است ریشه در معارف قرآنی دارد و بسیجیان با بهره بردن از همین تفکر در برابر دشمنان ایستاده و از ملت ایران و جهان دفاع می‌کند.

انتهای پیام
captcha