شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تولیدات رسانه‌ای نظارت کند / افزایش تحریکات جنسی در نمایش‌های خانگی
کد خبر: 3937567
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
حجت‌الاسلام عباسی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تولیدات رسانه‌ای نظارت کند / افزایش تحریکات جنسی در نمایش‌های خانگی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث با انتقاد از نهادهای فرهنگی به خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی به علت بی تفاوتی نسبت به فیلم‌ها و سریال‌های نمایش خانگی، گفت: از یک طرف ازدواج و مدل‌های شرعی و قانونی ارضای نیاز جنسی بسیار دشوار است و از طرف دیگر تحریکات جنسی روز به روز در تولیدات رسانه‌ای بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی عضو هیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن
به گزارش ایکنا، وبینار نشست علمی با موضوع «تحلیل محتوای جنسی ویدئوهای درخواستی ضبط شده‌(vod)» ششم آذرماه، با حضور سیدمجید امامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عباسی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث، مریم اردبیلی، آینده‌پژوه و پژوهشگر زن و خانواده» برگزار شد.
 
مهدی عباسی با بیان اینکه در نمایش‌های شبکه خانگی گفت‌وگوهای جنسی موضوع یک پلن‌ است در حالی که ممنوعیتی هم برای دیدن بچه‌ها وجود ندارد، گفت: مثلاً سخن گفتن از بانک اسپرم و یا توضیحاتی در مورد چگونگی تولد فرزند در این سریال‌ها و فیلم‌ها بیان می‌شود مانند آنچه در فیلم مطرب دیده شد.
 
وی افزود: یا رحمان 1400 و سال‌های دور از خانه پر از صحنه‌های تصویرگر مسائل و سخنان جنسی است؛ نشان دادن اتاقی که زن و شوهر در آن حضور دارند و کشیده شدن پرده‌ها آن هم در فیلم‌های داخل کشور عجیب است چه رسد به فیلم‌های ترجمه شده کشورهای دیگر که این نوع مسائل با وضوح بیشتری نشان داده می‌شود.
 
عباسی تصریح کرد: متأسفانه غیر از تولیدات اسرائیلی هیچ محدودیتی برای فیلم و سریال سایر کشورها برای قرار گرفتن در تلویزیون‌های اینترنتی داخل وجود ندارد. این صحنه‌های جنسی مربوط به فیلم‌های تولیدی داخل است که راحت‌تر می‌توانند در دید مردم قرار بگیرند و کودکان مستقیماً و بدون فیلتر می‌توانند این محتواها را دریافت کنند.
 

ترویج سگ بازی در برخی فیلم‌ها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث، اضافه کرد: در رحمان 1400 خانمی در وان حمام با لباس زننده‌ای خوابیده؛ یا بوسه عشق بارها در برخی فیلم‌ها تکرار شده است؛ بوسه گرفتن از سگ در سریال دور از خانه دیده می‌شود و هنرپیشه آن(بازیگر نقش ارسطو در سریال پایتخت) کار را به جایی می رساند که انسان مشمئز می‌شود گویی به سرعت قصد دارند زمینه بوسه گرفتن از سگ‌ها را ترویج کنند. من از کارگردان‌ها می‌خواهم اگر دغدغه فرهنگ کشور را ندارند قدری ملاحظه حال مردم را داشته باشند، زیرا مردم ما چنین انسی با حیوانات ندارند.
 
استاد حوزه علمیه افزود: ما در حالی که الگوهای ارضای نیاز جنسی از طریق شرعی و قانونی را توسعه نداده‌ایم و برای ازدواج موانع متعددی داریم و کسی که بخواهد نیاز جنسی خود را تامین کند باید صدها میلیون تومان پول برای تالار عروسی و جهیزیه و ... داشته باشد، روز به روز بر تعداد خواسته‌های جنسی جوانان می‌افزاییم و دست به تحریک آنها از این طریق می‌زنیم؛ جالب اینکه فقط فیلم‌های اسرائیل را محروم کرده‌ایم و بقیه کشورها آزاد است.
 

رفتار ناشیانه در مواجهه با صحنه‌های غیراخلاقی

عباسی اضافه کرد: جالب‌تر اینکه بخش‌های باز بدن خانم‌ها در فیلم‌های دوبله را هم به نحو ناشیانه رنگی می‌کنیم که بدتر باعث تحریک جنسی می‌شود. بچه‌ها با دیدن این صحنه‌ها از سن کودکی سازه نمایش جنسی را وارد ذهنشان می‌کنند و کودک این تصور را در مورد والدین خود هم دارد که البته در کودکی شفاف نیست ولی به تدریج با افزایش سن، این نمایش جنسی شفاف‌تر می‌شود و فعالیت زودرس جنسی فرزندان را به دنبال دارد.
 
عباسی بیان کرد: ما معضلی که در کشور داریم این است که وزارت جهاد کشاورزی اگر بخواهد یک بذر و یا میوه وارد کشور شود همه ارزیابی‌ها و ملاحظات را مراعات می‌کند ولی تعجب از نهادهای فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که این همه محتواهای فرهنگی وارد کشور می‌شود ولی کسی نیست که رصد کند و نهادی که پیوست‌های فرهنگی برای vod داشته باشد نداریم.
 
وی اضافه کرد: وزیر ارتباطات، سیمکارت مخصوص کودکان را مطرح می‌کند در حالی که پیوست فرهنگی و تربیتی لازم را ندارد؛ اینکه تکنولوژی بیاید و نهادهای مسئول که اولین آن به نظر بنده شورای عالی انقلاب فرهنگی است بعد از انتشار تازه متوجه شوند و جلسات آنها چند ماه یکبار تشکیل شود ما را به جایی نمی‌‎رساند.
 

نهادهای فرهنگی مقصرند

عباسی تصریح کرد: ما باید موضع خودمان را مشخص کنیم و نهاد ارشدی پای کار بیاید و این معضل را حل کند؛ با کارگردانان و تهیه‌کنندگان که صحبت می‌کنیم دنبال این هستند که مخاطب لذت ببرد، و محدودیت‌ها را دخالت در ماهیت کار خود می‌دانند و معتقدند که این مسائل جنسی سبب خنده مخاطب و جلب او است ولی آیا نباید فکری برای اقشار در معرض خطر هم داشته باشیم؟ اگر احساس کردیم واقعاً بخش زیادی از جامعه نیاز به این شوخی‌ها دارند باید وارد پلت فرم‌ها و نظارت‌ها شویم و از تجارب دیگر کشورها بهره ببریم وگرنه با این نحو آسیب زیادی خواهیم خورد.

این وبینار به همت گروه تربیت پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و کارگروه عفاف دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha