حضرت زکریای «مریم مقدس» فراموش‌نشدنی است/ مردی بزرگ که از استادی هیچ کم نداشت
کد خبر: 3937657
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
انتشار سه پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم پورحسینی

حضرت زکریای «مریم مقدس» فراموش‌نشدنی است/ مردی بزرگ که از استادی هیچ کم نداشت

در پی درگذشت بازیگر نقش‌های به یادماندنی سینما، تئاتر و تلویزیون، رئیس صداوسیما، معاون امور هنری ارشاد و مدیر هنرهای نمایشی کشور متن‌های تسلیت جداگانه‌ای را منتشر کردند.

حضرت زکریای «مریم مقدس» فراموش‌نشدنی است/ مردی بزرگ که استادی هیچ کم نداشتبه گزارش ایکنا، متن پیام‌های علی عسکری، سیدمجتبی حسینی و قادر آشنا به شرح زیر است:

 

حضرت زکریای «مریم مقدس» فراموش‌نشدنی است

علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما با صدور پیامی درگذشت پرویز پورحسینی، بازیگر نام‌آشنا، خلاق و پیشکسوت را تسلیت گفت.

 متن پیام به شرح زیر است: کرونا بازهم کام همه ما را تلخ کرد و عزیزی دیگر را از ما گرفت. پرویز پورحسینی از هنرمندان خلاق، پیشکسوت و بااخلاق بود که نقش‌آفرینی او در آثار نمایشی مختلف، به‌ویژه سریال‌های تلویزیونی مورد علاقه مردم، نام و تصویرش را برای همیشه ماندگار کرده است. حضرت زکریای سریال مریم مقدس (ع)، میثم تمار سریال مختارنامه با آن صحنه ماندگارش در مسجد کوفه و بابا اسماعیل سریال بچه مهندس، هیچ‌گاه از یاد مخاطبان این سرزمین نخواهد رفت.  

 

پورحسینی از ماندگاران صحنه هنر ایران است

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای درگذشت بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نوشته است: امید داشتیم که پرویز پورحسینی به سلامت از بستر بیماری بیاید، اما افسوس که بازیگر و هنرمند ارزشمند کشورمان را از دست دادیم و اندوه بزرگ دیگری جامعه فرهنگ و هنر و ایران را به سوگ نشاند. پورحسینی چند دهه به استمرار در عرصه هنر نقش ایفا کرد و به حرکت و بالندگی تئاتر و سینما و هنر ایران کمک کرد. پورحسینی از ماندگاران صحنه هنر ایران است و نام و یاد و هنرش در یاد و جان مردم ماندگار است.
درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده گرامی و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای زنده یاد پورحسینی علو درجات را از درگاه خداوند خواستارم.

 

مردی بزرگ که استادی هیچ کم نداشت

 قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در پیامی درگذشت پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.
پیام وی به این شرح است: بیش از سه‌ماه از رونمایی کتاب «ماندگاران صحنه ۲»؛ زندگی‌نامه پرویز پورحسینی و همزمانی آن با تولد ۷۹ سالگی این بزرگمرد دنیای صحنه و تصویر نمی‌گذرد و چه اندوه‌بار است که به همین فاصله کوتاه از زادروزش، سوگوار درگذشتش شده‌ایم.
مرد بزرگی که هیچ از انسانیت، اخلاق، ادب و هر آن‌چه شایسته نشاندن نام «استاد» پیش از نام نامدارش بود کم نداشت، بر صحنه و در دنیای تصویر خوش می‌درخشید و کارنامه کاری‌اش مزیّن به همکاری با نام بزرگان هنر این مرزوبوم بود.

انتهای پیام
captcha