پرداخت 22 میلیارد تومان زکات در استان مرکزی
کد خبر: 3938589
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

پرداخت 22 میلیارد تومان زکات در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: مردم استان در هفت ماهه سال جاری ۲۲ میلیارد و۵۶۲ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است و اگر زکات اموال به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود، گفت: مردم استان مرکزی طی هفت ماهه سال جاری ۲۲ میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان به عنوان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که بیشتر زکات جمع‌آوری شده در امور محرومان هزینه شده است.

وی در ادامه گفت : تأمین جهیزیه، درمان بیماران، ساخت، تعمیر مسکن مددجویان نیازمند، اطعام نیازمندان،تامین کمک معیشت و مخارج روزانه فقرا از مواردمصارف زکات است .زکات جمع آوری شده در هفت ماهه سال گذشته 98، هفت میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان بوده که در سال جاری به نسبت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است. زکات‌پردازان می‌توانند، زکات واجب و مستحبی خود را به شماره کارت ۳۴۴۵-۵۰۱۶-۹۹۷۹-۶۰۳۷ به نام اداره زکات استان مرکزی واریز کنند.

مؤمنی با بیان اینکه در 5 ماهه نخست سال جاری مردم استان 5 میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 4میلیارد و 797 میلیون تومان بوده است رشد قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: کمک‌های مردمی متناسب با نیاز محرومان هزینه می‌شود. کمیته امداد امین مردم است و در برای خدمت‌رسانی تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیرد.

وی بیان کرد: روش‌های نوین سبب تسریع در امرکمک رسانی به نیازمندان می‌شود، جمع‌آوری کمک‌های مردمی از صندوق‌های صدقات سبب صرف وقت بیشتری برای کمک رسانی می‌شود و این روش‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی باشد. خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد مهربانی # ۰۸۶*۸۸۷۷* ، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ و یا اپلیکیشن «سکه» صدقات خود را به صورت الکترونیکی برای کمک به نیازمندان پرداخت کنند.

این مقام مسئول همچنین میزان کمک جمع‌آوری شده مراکز نیکوکاری درهفت ماهه سال جاری را ۳۸ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: مراکز نیکوکاری پل ارتباطی خیران و نیازمندان هستند، گفت: حمایت از مراکز نیکوکاری گامی مؤثر در مسیر فقر زدایی است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد با هدف واگذاری امور خیر به عموم مردم، تسریع در رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در محله‌ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه به فقرا و نیازمندان اقدام به ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری در استان کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کمیته آمادگی اعطای مجوز ایجاد و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری به معتمدان، خیران، فرهنگیان، بازنشستگان و سایر گروه‌های اجتماعی را دارد، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری با مسئولیت‌پذیری و مشارکت اعضای هیأت عامل در حال فعالیت بوده و به صورت محله محور با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، نیکوکاران، هیئت امنای مساجد و معتمدان محلی در جهت رفع فقر و محرومیت تلاش می‌کنند.

مؤمنی اجرای طرح اکرام ایتام را یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد برشمرد و اظهار کرد: قریب به ۲۶ هزار حامی حمایت از فرزندان ایتام و محسنین را در استان برعهده دارند. در هفت ماهه سال جاری ۱۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان توسط حامیان به حساب فرزندان معنویشان واریز شده است این در حالی است که میزان کمک‌های حامیان در هفت ماهه سال گذشته ۹ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر کارمند یک حامی»، بیان کرد: سرانه پرداختی جهت مشارکت در این امر خداپسندانه  مبلغ 50هزار تومان است. متقاضیان مشارکت در این طرح می‌توانند برای مشارکت در این طرح به آدرس ekram.emdad.ir مراجعه و یا با شماره ۳۳۲۸۷۶۰۶ و شماره پیامک ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha