پوستر یادواره سراسری شعر «فخر ایران» رونمایی شد
کد خبر: 3938803
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

پوستر یادواره سراسری شعر «فخر ایران» رونمایی شد

به مناسبت شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر فخری‌زاده، پوستر یادواره سراسری شعر تحت عنوان «فخر ایران» رونمایی شد و شاعران تا پایان آذر فرصت ارسال اثر دارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، 12 آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر یادواره سراسری شعر فخر ایران (شهید فخری‌زاده) و پوستر طرح جهادگران هنرمند، مدافعان سلامت، با اشاره به کسب رتبه برتر اداره کل ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: این رتبه نشان از تلاش‌های مجاهدانه اصحاب فرهنگ و هنر در جهت معرفی فرهنگ غنی استان دارد.

وی ایجاد دستاوردهای ارزشمند را مرهون مردم بودن و خدمت صادقانه دانست و شهادت دکتر فخری‌زاده را یک واقعه بسیار غم‌انگیز و تأسف‌بار عنوان  و بیان کرد: شهادت، هنر مردان خداست و شهید محسن فخری‌زاده از جمله مردان پرافتخار بود که به اقتضای شرایطی که داشت کاملا گمنام تلاش‌های زیادی در عرصه‌های مختلف کشور انجام داد. به راستی این شهید والامقام یکی از بزرگ مردان خدا بود که بدون هیچ‌گونه چشم داشت عمری به مردم خدمت بی‌منت کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهادت مظلومانه دکتر فخری‌زاده نشان از عظمت و بزرگی این شهید دارد و ایشان به حق به جایگاهی که شایسته او بود دست پیدا کرد. شهادت عالی‌ترین درجه انسان‌های بزرگ است و معرفی و تبیین شخصیت شهدا اقدامی ارزشمند است که به تعبیر مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست.

وی اضافه کرد: شهید فخری‌زاده تنها دانشمند در عرصه دفاعی و صنایع نبود، بلکه در عرصه‌های دیگری همچون پزشکی، درمانی و حتی طب سنتی گام های بلندی برداشته است. اولین گام‌های مؤثر در راستای مبارزه جدی با کرونا توسط مجموعه‌ای که تحت مدیریت این شهید بود انجام شد و امروز دستاوردهای زیادی از ایشان به یادگار مانده است.

آقازاده برگزاری یادواره سراسری فخر ایران در راستای تبیین شخصیت شهید فخری‌زاده و شهدای هسته‌ای را اقدامی مبتکرانه و خلاقانه بیان و اظهار کرد: یادواره باید به نحوی برگزار شود که وجهه ملی داشته و در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. جا دارد اصحاب فرهنگ و عموم مردم استان برای تولید اثر از این شهید همت بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل ارشاد استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: شرایط کاری شهید فخری‌زاده باعث شده بود که خدمات ایشان از نگاه عموم مخفی باشد، اما شهادت این بزرگ مرد علمی کشور سبب شد مردم با شخصیت این شهید تا حدودی آشنا شوند.

وی بیان کرد: با به شهادت رسیدن دانشمند هسته‌ای دکتر فخری‌زاده،  اصحاب هنر با برنامه‌ریزی که داشتند تصمیم به معرفی و تبیین شخصیت این شهید بزرگوار گرفتند که یکی از این اقدامات برگزاری یادواره سراسری شعر فخر ایران است. اصحاب فرهنگ و هنر احترام ویژه‌ای برای شهدا به ویژه شهید والامقام فخری‌زاده قائل هستند و در راستای تکریم و تبیین شخصیت ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

دانشی ادامه داد: تمامی هنرمندان می‌توانند تا پایان آذر ماه آثار خود را به دبیرخانه یادواره ارسال کنند و داوران این یادواره که از داوران برجسته جشنواره‌های ملی دفاع و مقاومت در کشور هستند آثار برتر را انتخاب می‌کنند. همچنین در راستای تکریم و تجلیل از تلاش‌های مجاهدانه مدافعان سلامت، گروه جهادی هنرمندان سلامت در سطح استان تشکیل شده که از هفته آینده شروع به کار کرده و در ابعاد مختلفی به کمک کادر درمان برای مبارزه با بیماری کرونا خواهند آمد.

انتهای پیام
captcha