عملکرد انقلابی؛ راز توسعه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3938831
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵

عملکرد انقلابی؛ راز توسعه فعالیت‌های قرآنی

یک حافظ کل قرآن ضرورت به کارگیری مسئولان قرآنی را متذکر شد و گفت: مدیران و مسئولان قرآنی باید شجاعت به خرج داده و برای توسعه فعالیت‌های قرآنی انقلابی عمل کنند. عدم بهره‌گیری از نظرات کارشناسان باتجربه باعث می‌شود تا فعالیت‌ها منتج به نتیجه مطلوب نشود.

عملکرد انقلابی؛ راز توسعه فعالیت‌های قرآنی

مسعود اکبری، دارنده مدرک درجه یک حفظ کل قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اظهار کرد: متأسفانه ضریب فعالیت دستگاه‌ها در این زمینه عملکردی نزدیک به صفرست. واقعیت این است که پس از 42 سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد ما هیچ ساز و کاری برای تشویق و انگیزه بخشی برای ارائه تسهیلات به قرآنیان نداریم.

وی ضرورت تعریف چشم‌اندازها با معرفی افراد موفق قرآنی رمز گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی دانست و بیان کرد: افق فعالیت‌های قرآنی و نتیجه حاصله باید برای افراد مشخص باشد، بها دادن به جامعه قرآنی باعث می‌شود تا ذهن نوجوانان و جوانان از این پرسش که ما قاری یا حافظ کل هم شدیم، آخرش چه؟ خالی شود.

اکبری با اشاره به هجمه‌های سنگین فرهنگی از سوی دشمنان و تنوع ذائقه نوجوانان در آموختن رشته‌های مختلف هنری، علمی و ورزشی، اضافه کرد: نوجوان امروزی با انواع گرایش‌های جذاب، نو و به روز روبه رو است که می‌تواند متناسب با استعداد و توانش در یک یا چند رشته فعالیت کند، وظیفه متولیان امر فرهنگ و قرآن این است که در حوزه قرآن جذابیت ایجاد کرده تا رشته‌های این حوزه مورد استقبال جامعه هدف قرار گیرد. بنده اعتقاد دارم باید قدردان افرادی باشیم که در روزهای وانفسای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... فعالیت قرآنی دارند.

این حافظ کل از ورود افراد غیرمتخصص قرآنی در دستگاه‌های متولی امر قرآن گلایه کرد و افزود: برای تعریف برنامه‌های منسجم با خروجی مناسب باید مسئولان قرآنی از دل همین جامعه که دارای علم لازم نیز هستند به کار گرفته شوند. از سوی دیگر مدیران و مسئولان قرآنی باید شجاعت به خرج داده و برای توسعه فعالیت‌های قرآنی انقلابی عمل کنند. عدم بهره‌گیری از نظرات کارشناسان حاذق و باتجربه باعث می‌شود تا فعالیت‌ها منتج به نتیجه مطلوب نشود.

اکبری خواستار به کارگیری نخبگان قرآنی استان شد و گفت: خوشبختانه استان مرکزی در همه رشته‌ها دارای نخبگان علمی با پیشینیه‌ای قرآنی است. اگر از این افراد در اجرای برنامه‌ها، برگزاری مسابقات و آزمون‌ها نظرخواهی شود خروجی بهتری رقم می‌خورد، اما متأسفانه از تجربه و دانش این افراد درست استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قریب 9 سال از فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت 10 میلیون حافظ قرآن می‌گذرد و شاهد اقدام چشم‌گیر و قابل قبولی در این زمینه نبوده‌ایم، تصریح کرد: اگر ما در کشور بین 3هزار تا 5هزار حافظ کل داشته باشیم و این افراد مورد حمایت همه‌جانبه قرار گیرند و هرسال یک نفر را حافظ کنند در بازه زمانی 9 تا 12 سال فرمایش معظم‌له تحقق خواهد یافت.

این حافظ کل قرآن در پایان ضرورت توجه به زیرساخت‌های لازم در خصوص تربیت 10میلیون حافظ قرآن را یادآور و اظهار کرد: متولیان امر قرآن نظرات حافظان کل در خصوص انجام این طرح را جویا شوند، نظرات بررسی و نتیجه مورد بهره‌برداری قرا گیرد.

انتهای پیام
captcha