ضرورت پیگیری عاملان ترور شهید فخری‌زاده در مجامع بین‌المللی
کد خبر: 3939002
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

ضرورت پیگیری عاملان ترور شهید فخری‌زاده در مجامع بین‌المللی

امام جمعه اراک با اشاره به انتقام سخت در پی شهادت دکتر فخری‌زاده از عاملان ترور، اظهار کرد: علاوه بر انتقام سخت از عاملان این ترور جنایت‌کارانه، ضروری است این اتفاق در مجامع بین‌المللی نیز پیگیری شود تا این خشونت ضد اخلاقی و ضد بشری محکوم و آمریکا و اسرائیل و دیگر دست اندرکاران این جنایت پاسخگوی عمل پلید خود باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز 14 آذر ماه در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمد هسته‌ای و دفاعی، گفت: با شهادت این شهید والامقام دانشمندی وفادار به اسلام، ولایت و ملت ایران را از دست دادیم.

وی اظهار کرد: افرادی همچون شهید فخری‌زاده، هم تراز شهدای بزرگ ایران اسلامی همچون شهیدان مطهری، سردار سلیمانی، بهشتی، شهریاری و ... بوده و از سرمایه‌های بزرگی برای کشور محسوب می‌شوند و نباید آنان را به راحتی از ست داد. چرا که باعث عزت و افتخار ایران اسلامی هستند.

دری نجف‌آبادی پیشرفت علمی را مقوله بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: پیشرفت ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف هر طور شده باید ادامه داشته باشد. نباید اجازه دهیم این روند به هر دلیلی متوقف شود و برای رسیدن به اهداف سراسر کشور باید دانشگاه باشد تا بتوانیم کشور را بسازیم. علم و دانش کلیدی است که بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان، بیان کرد: بسیار ضروری است همگی برای پیشرفت کشور دست به دست هم داده و بسیج شویم و با جهاد علمی، عملی، اخلاقی، فناوری، اقتصادی، دفاعی و ... کشور را روز به روز به سمت اهداف عالی خود به پیش بریم.

وی با استناد به پیام مقام معظم رهبری به دنبال شهادت فخری‌زاده، ادامه داد: همانطور که ایشان فرمودند، دستگاه‌های مرتبط اطلاعاتی، امنیتی و قضایی با پیگیری و جدیت نباید بگذارند خون این شهید هدر برود. علاوه بر انتقام سخت از عاملان این ترور جنایت‌کارانه، ضروری است این اتفاق در مجامع بین‌المللی نیز پیگیری شود تا این خشونت ضد اخلاقی و ضد بشری محکوم و آمریکا و اسرائیل و دیگر دست اندرکاران این جنایت پاسخگوی عمل پلید خود باشند.

امام جمعه اراک، تصریح کرد: مرتبه بالایی شهید فخری‌زاده یکی از علل سنگین بودن داغ از دست دادنشان است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید فعالیت علمی این شهید از سوی شاگردان و همکارانشان ادامه‌دار باشد و با شهادت ایشان متوقف نشود. ایران باید کمبودهای خود در حوزه‌های مختلف را با کسب علم و دانش و نه با مونتاژکاری و کپی جبران کند. دانشجویان ما باید یکی از اهداف تحصیل خود را مبارزه با دشمنان کشور بدانند و در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه علمی آماده جهاد باشند.

مدیریت ریخت‌و‌پاش‌ها در بودجه 1400

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین به بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد: بودجه کشور زمانی به طور کامل اصلاح می‌شود که از اتکاء به نفت جدا شود. در بودجه سال می‌بایست با کاهش هزینه ها، ریخت‌و‌پاش‌ها را مدیریت کرد. چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت نیز باید در بودجه سال پیگیری شود و برای پیشرفت کشور نباید صرفاً چشم به دولت داشت، با استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیری که در کشور داریم قادریم ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی در تشریح تعطیلات دو هفته‌ای و بهبود وضعیت کرونا در استان، ادامه داد: بهبود حاصله ناشی از همکاری مردم و اصناف صورت گرفت و لازم است از همه افرادی که در این دو هفته همکاری داشتند تشکر کنیم. البته تبدیل وضعیت استان به نارنجی نباید باعث عادی نگری شده و دوباره رفتارهای خطرناک انجام دهیم. باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، کاهش رفت‌و‌آمدها، شب نشینی‌ها، از تبدیل دوباره وضعیت به قرمز، جلوگیری کنیم. اگر کسی به این بیماری دچار شده یا احتمال آلودگی خود را می‌دهد، باید مواظبت کند تا باعث انتقال بیماری به دیگران نشود.

امام جمعه اراک با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان، افزود: متأسفانه این بیماری در نزدیکی اراک شیوع گسترده‌ای بین پرندگان مهاجر پیدا کرده و باید بسیار مراقب بود تا از انتقال آن به پرندگان بومی و به ویژه مرغداری‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha