هنر باید تعهدآفرین همراه با معنویت باشد
کد خبر: 3939224
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

هنر باید تعهدآفرین همراه با معنویت باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: هنر، یکی از موتورهای حرکت فرهنگی است، هنر باید تعهدآفرین و همراه با معنویت باشد تا بتواند ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل اسلام ناب محمدی را ترویج و مورد تائید اسلام و نظام اسلامی باشد.

هنر باید تعهدآفرین همراه با معنویت باشد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 15 آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر «هنرمندان جهادگر، مدافع سلامت» که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، از برگزاری یادواره سراسری شعر فخر ایران ابراز رضایت کرد و گفت: حضور همگانی هنرمندان استان و راه‌اندازی یادواره مذکور آثار و برکات زیادی برای نسل جوان به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: با استفاده از فضای مجازی می‌توان شخصیت شهید فخری‌زاده را برای عموم به ویژه جوانان تبیین کرد و لازم است هنرمندان و اصحاب فرهنگ به تولید آثار فاخر اهتمام ورزند. هنر یکی از موتورهای حرکت فرهنگی است؛ هنر باید تعهدآفرین و همراه با معنویت باشد تا بتواند ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل اسلام ناب محمدی را ترویج و مورد تائید اسلام و نظام اسلامی باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید براینکه هنر موسیقی باید اهداف و آرمان‌های اصیل اسلام ناب را بیان و در راستای ترویج فرهنگ حسینی، فاطمی و مهدوی استفاده شود، تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند در راستای فرهنگ‌سازی اسلامی در بین کودکان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار باشند و با قلم‌ها و دستان توانمندشان حماسه‌های زیادی خلق کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان مرکزی در زمینه فرهنگ نیز باید همچون دیگر زمینه‌ها پیشتاز باشد، اضافه کرد: چهره‌های زیادی در این استان رشد و تربیت پیداکرده‌اند که نیاز به تبیین و معرفی دارند. شهید محسن فخری‌زاده موضوعی مناسب برای انجام اقدامات فرهنگی و فاخر است که جامعه هنری استان باید برای تبیین شخصیت این دانشمند برجسته همت بیشتری از خود نشان دهند.

امام جمعه اراک استان مرکزی را استانی شهیدپرور و مهد مفاخر است دانست و با بیان اینکه امروز نیاز است انسان‌های بزرگ به نسل جوان معرفی شوند و جامعه هنری بسیار در این خصوص نقش آفرین هستند، اظهار کرد: به دنبال شیوع کرونا شخصیت‌های بزرگی از دست دادیم که هرکدام به‌عنوان سفیران برتر در حوزه‌های مختلفی بوده و از سرمایه‌های نظام اسلامی محسوب می‌شدند و نباید از معرفی آنان مورد غفلت قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: معرفی شخصیت‌های بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی باید به نحوی باشد که جوانان بتوانند از آنها الگوبرداری کنند. چراکه این شخصیت‌ها شاخصه‌های مهمی همچون عشق به اسلام و اهل‌بیت(ع) و استکبارستیزی دارند که امروز می‌تواند برای جوانان راهگشا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: امروز در شرایطی که با بیماری منحوس کرونا و آنفولانزا مواجه هستیم باید مراقبت فردی و جمعی را بالا ببریم و نباید لحظه‌ای از این شرایط غافل باشیم چراکه لحظه‌ای غفلت آسیب‌های زیادی وارد می‌کند. امروز همه ما در برابر آرمان‌های امام و شهدا و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی مسئول هستیم و نباید لحظه‌ای در برابر آنها بی‌تفاوت باشیم.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این مراسم گفت: دفاع از حوزه سلامت عموم مردم، جامعه و همراهی با مدافعان سلامت در زمان شیوع کرونا یکی از اهداف مهم تشکیل گروه جهادی هنرمندان سلامت استان است.

وی ادامه داد: هنرمندان جهادگر سلامت همچون کادر درمان باید جهاد گونه در راستای مبارزه جدی با کرونا تلاش کنند و علاوه بر روایت تلاش‌های مدافعان سلامت آنها را نیز همراهی کنند. انجمن‌های هنرهای تجسمی، نمایشی، شعر، سرود، موسیقی، سینمای جوان، مد و لباس و عکاسان در گروه جهادگران هنرمند سلامت حضور فعال دارند و با اقدامات جهادگونه می‌توانند در راستای ریشه‌کن شدن بیماری کرونا نقش مؤثری داشته باشند.

دانشی بیان کرد: هنرمندان جهادگر استان از جمله انجمن مد و لباس در ابتدای شیوع کرونا با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و اهدای ماسک رایگان به نیازمندان نقش مؤثری داشتند و همچنین مستند‌سازان هنری برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر روایت آوینی گونه تلاش‌های مدافعان سلامت اقدامات خوبی انجام دادند.

انتهای پیام
captcha