انتظارها از علوم انسانی برآورده نشده است
کد خبر: 3942245
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

انتظارها از علوم انسانی برآورده نشده است

رئیس دانشگاه اراک اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف علمی پیشرفت خوبی داشتیم، اما در حوزه علوم انسانی آنطور که از این مجموعه انتظار می‌رود شاهد اقدامی خاص و جدی نبودیم. همه وظیفه داریم در این زمینه قدم‌های اثرگذارتری برداریم.

انتظارها از علوم انسانی برآورده نشده است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سعید حمیدی، رئیس دانشگاه اراک، امروز، 30 آذر ماه در مراسم افتتاحیه دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه اراک برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س) به پرستاران همیشه در صحنه، گفت: با شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته مراکز علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل شده و به کالبد بدون روح تبدیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: دغدغه حوزه و دانشگاه رفع مشکلات جوانان است وبرای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. به شدت نگران فضایی هستیم که جوانان در آن به سر می‌برند. متأسفانه در 9 ماهه گذشته ارتباط ما به دانشجویان قطع شده است و تمام برنامه‌ها از طریق فضای مجازی و آنلاین دنبال می‌شود.

حمیدی ادامه داد: برای در امان نگاه داشتن دانشجویان بسیار لازم است حوزه و دانشگاه دست در دست یکدیگر گذارده و با همکاری بیش از پیش برنامه‌ها را پیش برند. افتتاح دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه به طور قطع ارتباطات را تقویت کرده و باعث می‌شود طرح و برنامه‌های مشترک با خروجی مطلوب در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه اراک ضرورت تغییر شیوه‌ها مطابق روز را متذکر شد و افزود: تولید محتوا، فکر و اندیشه در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است. اساتید حوزه و دانشگاه باید نقش تولیدکننده فکر، اندیشه و محتوا را به خوبی ایفا کنند و لازم است دراین زمینه‌ها تجدید نظر جدی صورت گیرد.

حمیدی تأکید کرد: آستانه تحمل‌ها باید بالاتر رود تا حوزه اندیشه و علوم انسانی و اندیشه رشد پیدا کند. قرارنیست هر نظریه وایده‌ای اجرا شود، قطعا با بحث و برسی می‌توان به خروجی مطلوب با نتیجه قابل قبول دست یافت. مطالب عنوان شده از سوی شیعیان برای جهان باید به روز، کارآمد و اثربخش باشد.

وی بابیان اینکه جوانان ما در حوزه فرهنگی با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: به هیچ‌وجه خود را به همین تعداد جوانانی که در مساجد حضور دارند، قانع نکنیم. امیدست افتتاح دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه روزنه‌ای برای خدمتی جدی باشد. باید با قدرت به پا خواست و برنامه‌هایی اثربخش در حوزه، اخلاق و علوم اسلامی و انسانی انجام داد.

رئیس دانشگاه اراک در پایان بیان کرد: در حوزه‌های مختلف علمی پیشرفت خوبی داشتیم، اما در حوزه علوم انسانی آنطور که از این مجموعه انتظار می‌رود شاهد اقدامی خاص و جدی نبودیم. همه وظیفه داریم در این زمینه قدم‌های اثرگذارتری برداریم.

انتهای پیام
captcha