تدوین ساز‌و‌کار فعالیت قرآنی بقاع متبرکه تا پایان سال جاری
کد خبر: 3943064
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

تدوین ساز‌و‌کار فعالیت قرآنی بقاع متبرکه تا پایان سال جاری

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت فعالیت‌های قرآنی در بقاع متبرکه، از گردآوری مباحث مربوط به آموزش، تبلیغ و ترویج این فعالیت‌ها در قالب کتابچه تا پایان سال خبرداد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، عصر روز گذشته، سوم دی ماه در جلسه کارگاه آموزشی هیئات امنا و خادمان بقاع متبرکه استان که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، برلزوم فعالیت قرآنی دربقاع متبرکه تأکید کرد و گفت: بسیار لازم است که رویکرد، سیاستگذاری قرآنی مراکز افق این امکان مقدس در دستور کار قرار گرفته و رصد فعالیت‌ها از طریق ادارات امور قرآنی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه باید محور فعالیت‌های قرآنی باشند، اظهار کرد: فعالیت قرآنی مراکز دینی در بخش‌های مختلف ظرفیت بسیار ارزشمند و دارای امتیاز و نقطه قوتی است که باید از آن نهایت بهره را برد. انجام خدمات قرآنی در این مراکز مهم دینی باید با برنامه‌ریزی و مطالعه همراه باشد تا شاه خروجی مطلوب باشیم.

قره‌شیخ‌لو آموزش را یکی از برنامه‌های محوری بقاع در راستای فعالیت‌های قرآنی برشمرد و تصریح کرد: تمام مباحث مربوط به آموزش را در کتابچه‌ای گردآوری کرده و تا پایان سال در اختیار استان‌ها قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه توجه به امور تبلیغی و ترویجی قرآن بسیار حائز اهمیت است، لزوم توجه به محافل انس با قرآن، برپایی کرسی‌های تلاوت، کرسی‌های تفسیر و برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی قرآن را متذکر شد و گفت: مبانی مربوطه را نیز جمع‌آوری کرده و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: تلاوت قرآن و طنین‌انداز شدن بانگ ملکوتی اذان به صورت زنده با الگوگیری از حرم مطهر امام رضا(ع)  حضرت معصومه(س) در بقاع متبرکه انجام شود. در مراکز افق از ظرفیت متخصصان، مؤسسات و خانه‌های قرآنی استفاده شود.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان ضرورت انس هرچه بیشتر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با مبانی قرآنی را یادآور شد و به آیه 30 سوره مبارکه«لقمان» که می فرماید: «وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» استناد کرد و گفت: این شکایت پیامبر(ص) در روز قیامت از جوامع اسلامی است نه از دیگر جوامع همچون یهود. از این رو باید همگی تلاش کنیم تا این مصحف شریف از مهجوریت خارج و در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha