جامعه مداحان فضای پوشالی ناامیدی را به امید تبدیل کنند
کد خبر: 3946215
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹

جامعه مداحان فضای پوشالی ناامیدی را به امید تبدیل کنند

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: جامعه مداحی مؤثرترین قشری است که می‌تواند فضای پوشالی ناامیدی دشمنان را به امید و نشاط تبدیل کنند و لازم است در این راستا برنامه‌ریزی جدی شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی؛ یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور، امروز، 17 دی‌ماه در نشست با نخبگان و صاحب‌نظران جامعه مداحی استان، ستایشگری اهل‌بیت(ع) و خدمتگزاری به ساحت مقدس حضرات معصومین را سرمایه‌ای ارزشمند برشمرد و اظهار کرد: اثرگذار بودن جامعه مداحی و نقش مهم آنان در جامعه برکسی پوشیده نیست و دیدار مقام معظم رهبری با جامعه مداحان، نشان از اهمیت این قشر دارد.

وی با اشاره به اینکه رهبری در دیدار خود با جامعه مداحان مسیر درست را روشن می‌سازند، اضافه کرد: خوشبختانه با هدایت‌های دلسوزانه رهبری شاهد جهش بزرگ در جامعه مداحان حتی در دورترین روستاها هستیم. با وجود همه سختی‌ها، مشکلات و گرفتاری‌هایی که به واسطه ویروس منحوس کرونا در کشور ایجاد شده، شاهد اتفاقات مبارکی همچون راه‌اندازی نهضت عظیم کمک مؤمنانه هستیم و بسیج مداحان نیز در این مسئله نقش مهمی ایفا کرده است.

ارجونی با بیان اینکه وجود رهبری حکیم و ملتی امام حسینی(ع) در ایران اسلامی باعث شده تهدیدهای ویروس کرونا به فرصت‌های بزرگ تبدیل شود، ادامه داد: اگر این دو نعمت بزرگ در انقلاب اسلامی وجود نداشت، همانند کشورهای آمریکایی و اروپایی به غارت فروشگاه‌ها و مراکز مشغول می‌شدیم و ملت ایران در این زمینه همچون گذشته حماسه عظیمی خلق کرد. ملت ایران در ایام کرونا فاطمی بودن و حسینی رفتار کردن را به جهان نشان داد و بار دیگر توانست کارآمدی نظام الهی مبتنی بر اسلام ناب محمدی و مکتب اهل‌بیت(ع) را به رخ دنیا بکشد.

وی بیان کرد: البته آسیب‌های ویروس منحوس کرونا نیز باید به خوبی شناسایی، بررسی و در جهت رفع آنها در دستور کار همه قرار گیرد که بسیج مداحان در هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور نخبگان و صاحب‌نظران این مسئله را در دستور کار قرار داده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امروز توجه به جامعه بانوان در عرصه مداحی و ستایش‌گری ضرورت است. چراکه در سطح کشور، ۴۵ درصد از جامعه ستایش‌گران را بانوان تشکیل می‌دهند. لذا برنامه‌ریزی‌ها باید دو گروه بانوان و آقایان را پوشش کامل دهد.

وی تصریح کرد: ورود برخی از جریانات انحرافی و ساخت مناسبت‌هایی که دلیل و سند محکم ندارند، از آسیب‌هایی است که باید با روشنگری و تبیین مکتب اسلام ناب محمدی(ص) در جهت رفع آنها تلاش جدی صورت گیرد. آموزش‌های علمی باید به طور مستمر در جامعه مداحان پیگیری و انجام شود.

ارجونی گفت: ماهیت اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل‌بیت(ع) کاملاً منطقی و به دور از هرگونه افراط و تفریط است و عزاداری و شادی برای اهل‌بیت(ع) هردو در کنار هم هستند؛ اینکه بخواهیم کل ایام سال را به عزاداری بپردازیم، قطعاً دور از منطق است. چراکه اهل‌بیت(ع) تأکید دارند در شادی ما شاد و در عزاداری ما اندوهگین باشید و این مسئله باید مورد توجه جامعه مداحان باشد. وجود شعر با محتوا از ضروریات مهم دیگر جامعه مداحان است که در این خصوص باید آموزش‌های جدی و کادرسازی صورت پذیرد. چراکه جایگاه شعر و محتوا بسیار در امر مداحی اهمیت دارد.

وی در ادامه به شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره و اضافه کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی فردی بود که در تمامی عرصه‌هایی که نظام اسلامی و امت به آن نیاز داشتند، حضور مؤثر داشت و این مسئله باید برای ما درس مهمی است. حاج قاسم در کنار نظامی بودن، توجه به مردم و نیازمندان و کار اثربخش فرهنگی را فراموش نمی‌کرد و همواره در همه عرصه‌ها اثرگذار بود.

ارجونی بیان کرد: مهمترین ویژگی شهید سلیمانی اخلاص و ولایت‌مداری ایشان است و اینکه می‌بینیم در سراسر عالم به یک شخصیت محبوب تبدیل شده، برگرفته از این دو ویژگی مهم ایشان است. حاج قاسم به هیچ عنوان اهل دسته‌بندی و خط کشی میان مردم نبود و این مسئله باید برای ما درس مهمی باشد. چراکه تفکر حاج قاسم برگرفته از تفکر بسیج بود و در تفکر بسیج خدمت‌رسانی برای همه مردم مطرح است. چراکه بسیج متعلق به همه مردم است و حاج قاسم این امر را به وضوح اثبات کرد.

وی افزود: امروز مکتب شهید سلیمانی باید در همه ابعاد برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود و به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار گیرد. تعامل و هم‌افزایی بسیج مداحان با سایر تشکل‌ها، مؤسسات و گروه‌های مردمی باید در دستور کار قرار گیرد. امروز دشمنان ایران اسلامی از هیچ تلاشی برای تخریب و حمله به سبک زندگی مردم ایران دریغ نمی‌کنند و با شگردهای مختلفی به دنبال رسیدن به اهداف شوم خودشان هستند که اینجا نقش جامعه مداحان بسیار باید پر رنگ باشد و بتواند در راستای تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی کارمؤثر انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور بیان کرد: دشمنان تلاش‌ها و برنامه‌های بسیاری برای ناامید کردن مردم در نظام اسلامی دارند و جامعه مداحی مؤثرترین قشری است که می‌تواند فضای پوشالی ناامیدی دشمنان را به امید و نشاط تبدیل کنند و لازم است در این راستا برنامه‌ریزی جدی شود. مداحی اهل‌بیت(ع) فرصتی است که باید در گام دوم انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی از آن استفاده کرد و در این صورت از رهروان راه و مکتب شهید سلیمانی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha